כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

קרב פגרה • מחאת האוהלים או הטרור בדרום?

ביום שלישי ייערך בכנסת דיון פגרה מיוחד, לבקשת סיעת 'קדימה' • נושא הדיון המקורי היה 'מחאת האוהלים', אבל הגראדים טרפו את הקלפים • מה עושים?

דיון במליאת הכנסת. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי
דיון במליאת הכנסת. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי

ביום שלישי הקרוב, על פי דרישתה של מפלגת 'קדימה', תתכנס הכנסת לדיון פגרה מיוחד, שייערך גם הפעם באולם האודיטוריום בשל השיפוצים הנרחבים הנערכים באולם המליאה. הדיון נקבע לבקשתם של למעלה מ-50 ח"כים, כמקובל על פי חוקי הכנסת.

על פי התוכנית המקורית אמור הדיון לעסוק בנושאי רווחה, וזאת על רקע מחאת האוהלים שהייתה בשיאה עד לסוף השבוע הקודם. כזכור, תכננו המארגנים עצרת ענק במוצ"ש, ליד ביתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

אלא שאז טרפו המחבלים והחמאס את הקלפים, והפכו את גל המחאה לבלתי רלוונטי לחלוטין. מי יכול לדבר על העברת כספים מתקציב הביטחון לרווחת התושבים כשברקע איומים קשים על תושבי הדרום, ומי יודע איפה זה ייגמר.

הבוקר (א) שיגר ח"כ אורי אריאל מכתב, בשם סיעת 'האיחוד הלאומי', ובו הוא מבקש מיו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, להכניס לסדר היום של דיון המליאה ביום שלישי, סעיף על אירועי הדמים בדרום.

לפי תקנון הכנסת, שינוי בנושא הדיון מחייב את חתימתם של 25 ח"כים לפחות. עם זאת, נוכח התפתחויות הימים האחרונים - והעובדה שממילא יעסוק הדיון בפועל בעיקר באירועי הדמים בדרום - יפעיל יו"ר הכנסת את סמכותו ויוסיף את הנושא לסדר היום.

"אירועי הדמים מהימים האחרונים בגבול מצרים ובערי הנגב מחייבים דיון מעמיק באופן התגובה", כותב ח"כ אריאל. "בעיתות שכאלה, שבהם נכנסת הממשלה בעל כורחה לעבודה אינטנסיבית והכרעות בעלות משקל רב מתקבלות בתדירות גבוהה, מתחדד תפקידה של הכנסת כמבקרת הממשלה, וקיימת חובה לכנס את הכנסת ולדון באירועים ובתגובות.

"לצד הדיון הנחוץ במוכנות העורף ובמצבם של האזרחים שביתם הפך לחזית, שש שנים לאחר ההתנתקות מגוש קטיף יש מקום לחשיבה מחדש באשר לתועלות הישיבה והשיבה לרצועת עזה ולגוש. אני מבקשך, בשם סיעת האיחוד הלאומי, להכניס את הנושא לסדר היום של הכנסת בדיון שיתקיים ביום שלישי הקרוב", חותם ח"כ אריאל את מכתבו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}