כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

גרטנר: מכירות המחשבים האישיים במערב אירופה צנחו ב-19% ברבעון השני של 2011

רטנר: מכירות המחשבים האישיים במערב אירופה צנחו ב-19% ברבעון השני של 2011

  • י"ח אב התשע"א


הטאבלטים מהווים את האיום הגדול ביותר על המחשבים השולחניים והניידים צלם: sxc
הירידה הגדולה הורגשה בשוק המיני-נטבוקים שסבלו מירידה של 35% במכירות. הנפגעת העיקרית היא אייסר שאיבדה את הבכורה מבין יצרניות המחשוב האישי
18.08.11 16:58 TheMarker IT
Hardware
לדף הבית של TheMarker IT



מספר המחשבים האישיים שנמכרו במערב אירופה ברבעון השני של 2011 הסתכם ב-12.7 מיליון יחידות, ירידה של 18.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כך לפי דו"ח שפרסמה חברת המחקר גרטנר. "שוק המחשבים האישיים במערב אירופה סבל מירידה בביקושים הן במגזר העסקי והן במגזר הצרכני. השוק הזה סבל גם מבעיות מצאי, עקב הצפה ב-2010", אמרה מייקה אשריך, אנליסטית ראשית בגרטנר.

שוק המחשבים הניידים נפגע קשה במיוחד, עם ירידה של 20.4% במכירות. המיני-נטבוקים הם הנפגעים הגדולים ביותר, שסבלו מירידה של 53% במכירות. מכירות המחשבים השולחניים ירדו ב-15.4% בטווח של שנה. "העליה המצופה במכירות המחשבים האישיים למגזר העסקי, בעקבות ההגירה לחלונות 7 - לא התרחשה, עקב המצב הכלכלי הקשה", אמרה אשריך. "מכירות המחשבים המקצועיים למגזר העסקי ירדו ב-9% ברבעון השני של 2011.

היצרנית העיקרית שנפגעה מהירידה במכירות היתה אייסר, שאיבדה את הבכורה ל-HP עקב ירידה במכירות המיני-נטבוקים וחוסר הצלחה לסגל את המצאי לתנאי השוק. לפי גרטנר, ירידה זו השפיעה על השוק כולו. דל נותרה במקום השלישי. מכירות אסוס ירדו אף הן, ב-22.9%. "המכירות ברבעון הנוכחי מדגימות חולשה מתמשכת בביקוש מצד צרכנים פרטיים , ועשויות להצביע על שינוי מבני שיימשך בתקופה הקרובה", אמרה אשריך.

מכירות המחשבים האישיים בבריטניה הסתכמו ב-2.5 מיליון יחידות, ירידה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. "מרבית הצרכנים מעדיפים שלא לרכוש מחשב חדש אלא להמשיך להשתמש במחשב הקיים, או לרכוש מכשיר אחר", אמרה אליזבת' דורנד, אנליסטית בגרטנר. במגזר העסקי בבריטניה נרשמה ירידה של 13.5%. בצרפת נמכרו 2.3 מיליון מחשבים אישיים ברבעון השני, ירידה של 17.8 אחוז בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. השוק הצרכני במדינה ספג פגיעה של 33%, עקב עליה בפופולאריות של טאבלטי מדיה וסמארטפונים. המגזר העסקי יבצרפת רד ב- 9%. מבין כל חמש יצרניות המחשבים הגדולות, אפל היא היחידה שחוותה צמיחה במכירות בצרפת. אפל התברגה לחמישיה ודחקה את טושיבה מהמקום החמישי במדינה.

בגרמניה הסתכמו מכירות המחשבים האישיים ב-2.4 מיליון יחידות ברבעון השני של 2011, ירידה של 13.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. "שוק המחשבים האישיים בגרמניה נמצא בתקופת הסתגלות, אחרי צמיחה שחלה במכירות המחשבים האישיים בשנים האחרונות", אמרה אשריך. היא צופה גידול צנוע במכירות בגרמניה המשך השנה. "בהתחשב בפופולאריות של טאבלטים דוגמת האייפד, קמעונאים גילו שמרנות רבה בהזמנות של מחשבים אישיים", אמרה אשריך. "רובם העדיפו לשמור תקציבים לטאבלטים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}