כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הנחמדות של מנכ"ל משרד רה"מ עלתה לו ביוקר

איל גבאי פתח את ביתו בפני המפגינים - ודיבר בחופשיות, כולל על ח"כ יחימוביץ • כעבור שעות אחדות האזין לדבריו ברדיו • 'קדימה': "נגמרו התחבולות של נתניהו"

אייל גבאי.צילום:יעקב כהן
אייל גבאי.צילום:יעקב כהן



כאשר ראה מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, את המפגינים מבעד לחלון ביתו, הוא החליט להיות אליהם חביב ואדיב, פתח לרווחה את דלת ביתו והכניס אותם אליו פנימה לחצר.

בשיחה חברית החל להסביר להם כמה וכמה תובנות מעניינות אודות שיטה כלכלית, שוק חופשי ומדינת רווחה. כפי שהדברים עושים רושם, לא עלה בדעתו שהמתארחים בביתו משיבים לו, המארח הנדיב, בכפיות טובה ומקליטים אותו בניגוד לרצונו ובניגוד למקובל בשיחות מעין אלו.

את ההקלטות דאגו המפגינים להעביר ישירות ל'גלי צה"ל', ומן הסתם עשו זאת כדי לשרת את מטרותיהם.

"כל חברי הכנסת תומכים כיום בשיטה זו", הסביר גבאי למפגינים, כשהוא מתייחס לשיטה הכלכלית של שוק חופשי הנהוגה כיום במדינת ישראל. "השיטה הזו לא תשתנה, אלא אם חברת הכנסת שלי יחימוביץ מהעבודה תהיה ראש ממשלה".

כאשר הציעו המפגינים להגדיל את המיסוי, השיב להם גבאי: "אם ייקחו יותר כסף, האזרח לא בהכרח יקבל יותר. יש דברים שלא הממשלה הזאת תעשה וישתנו רק בבחירות".

"ממשלת נתניהו - אטומה"

שעות אחדות לאחר שהסתיים הביקור הבלתי חגיגי, נדהם גבאי לשמוע את עצמו מצוטט בכלי התקשורת.

במשרד ראש הממשלה מיהרו לשחרר הודעה, לפיה "אי אפשר ולא נכון לתמצת דיון של שלוש שעות בשלוש דקות חד צדדיות ומגמתיות. בכל מה שקשור לוועדה, מדובר בהזדמנות היסטורית לעשות שינוי משמעותי, ויש בכוונת הוועדה בה חבר גבאי לפעול לשם כך".

החוגגת הראשונה הייתה ח"כ שלי יחימוביץ, שבהחלט נהנתה מהמחמאות בהן זכתה. "אני מעריכה את היושר של גבאי", אמרה, והוסיפה: "ממשלת נתניהו בפרט והמפלגות הגדולות בכלל לא יכולות לתת כיום תשובות למוחים - פשוט כי הם בקצה השני של המפה. נתניהו מאמין בצמצום השירות הציבורי. אך גבאי דיבר אמת - המדיניות לא תשתנה, הוא לא מסוגל לשנות אותה".

גם ב'קדימה' מיהרו 'לברך'. "נגמרו התחבולות של נתניהו. הקול קולו של גבאי והראש הוא הראש של נתניהו. ממשלת נתניהו אטומה למפגינים וכל הסיסמאות של נתניהו על כך שהוא קשוב לציבור התנפצו מול אמירתו החדה של גבאי.המפגינים קיבלו היום הצצה לראשו של נתניהו והיום הם מבינים - אין לנתניהו מה להציע לאזרחי ישראל. נתניהו הוא לא ראש הממשלה של המדינה בה מאות אלפים מוחים ברחובות, הוא חלק מהבעיה ולא יכול להיות חלק מהפתרון".

יפרוש מהוועדה להגברת התחרותיות במשק

חשוב להזכיר כי לפני כחודשיים הודיע גבאי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, על כוונתו לסיים את תפקידו. המועד שב ונדחה לאחר שנתניהו ביקש ממנו להשלים כמה משימות.

אתמול, באופן סופי, הודיע על תאריך עזיבה: ב-4 בספטמבר, וזאת לטובת השתלבות במגזר הפרטי.

גבאי גם יפרוש מהוועדה להגברת התחרותיות במשק (המכונה גם ועדת הריכוזיות), שכן, כפי שהסביר למקורביו, אין זה ראוי שזמן קצר לפני השתלבותו במגזר זה הוא יכהן בוועדה שעשויה להשפיע על מבנה הפעילות במשק.

בכל הנוגע לתפקידו בוועדת טרכטנברג, נראה שגבאי ימשיך ויתפקד שם גם לאחר פרישתו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}