כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

שמרה על דירוג האשראי המושלם: S&P תותיר את דירוגה של צרפת ללא שינוי

בימים האחרונים גברו החששות כי צרפת תאבד את דירוג האשראי AAA

  • י"ח אב התשע"א
סרקוזי. צילום: ויקפדיה
סרקוזי. צילום: ויקפדיה

סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) תותיר את דירוג האשראי של צרפת ללא שינוי ברמת AAA, למרות חששותיהם של המשקיעים כי הכלכלה השנייה בגודלה בגוש היורו היא הבאה בתור לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה אחרי ארה"ב - כך אמרה היום בכירה בחברה.

"אנחנו בטוחים בדירוג האשראי של צרפת ושומרים על תחזית דירוג יציבה", אמרה קרול סירו, ראש הזרוע הצרפתית של S&P. "יש שמועות שמתרוצצות, אך אנו לא מתכוונים להתייחס אליהן".

החששות בנוגע להורדת דירוג של צרפת גברו מאז תחילת החודש, אז הורידה S&P את דירוג האשראי של ארה"ב, על רקע חששותיהם של המשקיעים מפני הסלמה במשבר החובות בגוש היורו. עלות חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון (CDS) של צרפת עלתה לשיא בשבוע שעבר, בעקבות החששות מפני הורדת הדירוג.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ערך השבוע פגישת חירום עם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפאריס והתחייב להחזיר את תקציבה של צרפת לאיזון בשנים הקרובות. סרקוזי אמר כי יחשוף בקרוב תוכנית שנועדה לייצב את תקציבה של צרפת ולהוריד את הגירעון מ-5.7% מהתמ"ג השנה ל-4.6% ב-2012 ו-3% ב-2013. חובותיה של המדינה אמנם גבוהים, ברמה של 86.9% מהתמ"ג, אולם נמוכים מאלו של איטליה, שחובותיה מסתכמים ב-119% מהתמ"ג.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}