כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מגבירים מודעות • קמפיין ראשון מסוגו ברכבת הקלה

לקראת תקופת ההרצה של הרכבת הקלה בירושלים: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מציבה שילוט רצפה תלת מימדי ראשון מסוגו במטרה להעלות את המודעות להתנהגות בטוחה בסביבת הרכבת הקלה

מגבירים מודעות • קמפיין ראשון מסוגו ברכבת הקלה

לקראת תקופת ההרצה של הרכבת הקלה בירושלים, ובשל הסכנות הטמונות עם כניסתו של כלי תחבורה חדש בנוף הישראלי גיבשה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים התייחסות שונה וכוללת לקראת התנעת קמפיין ארצי שתערוך הרשות.

מרכז המידע והמחקר ברשות הלאומית, ריכז מספר אתגרים אשר עליהם נבנה קמפיין ההסברה של הרשות:

• הרכבת היא גוף כבד וארוך אשר לא יכול לבלום עצירת חירום. מהירות הנסיעה המרבית של הרכבת היא 50 קמ"ש, על מנת לעצור עצירה מוחלטת זקוקה הרכבת למרחק בלימה של 60 מטר.

• בערים אחרות בעולם בהן פועלת רכבת קלה היא נוסעת במישור, ירושלים במקרה הזה היא עיר ייחודית שכן הרכבת תיסע בה בירידות ובעליות, דבר שישפיע על מרחק הבלימה שלה.

• הרכבת הקלה לא משמיעה רעשים או קולות מיוחדים ועוברי הדרך עלולים שלא לשמוע אותה מתקרבת.

• לא קיימת הפרדה בין פסי הרכבת לחלקים ברחוב המיועדים להולכי רגל.

מחקרים רבים מהעולם מלמדים שתאונות דרכים בסביבת הרכבת הקלה נגרמות בעיקר כתוצאה מחציית פסי הרכבת על ידי כלי רכב או הולך רגל. תאונות רבות נגרמות כתוצאה מנפילה על הפסים או על הרכבת עצמה בדגש על קשישים, ילדים ושיכורים מכל הגילאים ורוכבי אופניים. הסוג השכיח ביותר של התנגשות רכבת קלה עם רכב נוסעים הוא התנגשויות בצמתים, כאשר הרכב מבצע פנייה שמאלה.

כידוע, העלתה הרשות קמפיין רדיו ארצי אשר בישר והתריע בפני משתמשי הדרך לקראת הופעתה של הרכבת.

אגף הסברה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים אחראי על קמפיין ההסברה שילווה את תחילת פעילותה של הרכבת הקלה, כאשר קהלי היעד המרכזי הם נוסעים, הולכי רגל ונהגים. קמפיין ההסברה יכלול מסרים נפרדים ומיוחדים עבור קהל היעד הרלוונטי.

במקביל, היום פרסה הרשות לאורך ציר רחוב יפו, שילוט רצפה תלת מימד, ראשון מסוגו בישראל אשר נוצר מתוך הצורך ליצור את ההפרדה התודעתית בין תוואי הרכבת לבין האזור הבטוח להליכה וחצייה המיועד להולכי הרגל, קוטרה של כל מדבקה הוא כמטר, השילוט הוכן בשפה העברית ובשפה הערבית.

הסיסמאות אשר נבחרו להופיע על גבי שילוט הרצפה:

• מסתכלים לצדדים לפני שחוצים פסים

• חוצים פסים רק במעבר חצייה

• רואים רכבת לא חוצים

מנכ"ל הרשות, רון מוסקוביץ': "ההיערכות לקראת נסיעותיה הראשונות של הרכבת הקלה ברחבי ירושלים היא שונה ומיוחדת, זאת בשל אופייה הייחודי ככלי תחבורה להסעת המונים המופעל לראשונה בישראל בכלל ובירושלים בפרט, כולי תקווה שהקמפיין יעזור להכין את הציבור הירושלמי לנסיעתה המסחרית של הרכבת, אנו השתלנו ליצור פתרונות הסברה לא קונבנציונליים על מנת ליצור שינוי תודעתי בין תוואי הרכבת לבין האזור הבטוח המיועד להולכי רגל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}