כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

שר המדע נגד המחאה: "זה לא מאבק טהור"

השר דניאל הרשקוביץ' במאמר נוקב בשבועון 'בשבע': "המחאה החלה ולובתה על ידי אינטרס פוליטי מובהק. דבריהם מעידים כי הם רוצים לראות את נתניהו מובל באלונקה לתוך כלוב"

"זוכים לרוח גבית עזה מכלי התקשורת". השר דניאל הרשקוביץ'
"זוכים לרוח גבית עזה מכלי התקשורת". השר דניאל הרשקוביץ'



במשך שבועות מדברים רבים על 'מרכיבי' גל המחאה, תוך שהם מוצאים גורמי שמאל קיצוני, כמי שמנווטים את המחאה. אחרים גורסים כי מדובר ב'קשקוש'. לראיה הם מביאים את מנכ"ל ויו"ר מועצת יש"ע שהגיעו לחבק את המפגינים.

הבוקר, במפתיע, יוצא שר בממשלת ישראל באמירה ברורה: שר המדע, דניאל הרשקוביץ', תוקף בחריפות את גל המחאה ואת הלוקחים בו חלק, הגם שפתח ואמר כי "המחאה מוצדקת".

"המחאה החלה ולובתה על ידי אינטרס פוליטי מובהק. דבריהם מעידים כי הם רוצים לראות את נתניהו מובל באלונקה לתוך כלוב", כתב במאמר נוקב שיתפרסם בשבועון 'בשבע'.

לדברי השר הרשקוביץ', "תנועות חוץ-פרלמנטריות וכאלה המתיימרות להפוך לחלק מן הפרלמנט מהצד השמאלי של המפה, בשיתוף עם הקרן החדשה לישראל וגורמים נוספים, לא תפסו טרמפ על המחאה אלא חוללו אותה, תוך שהם זוכים לרוח גבית עזה מכלי התקשורת המרכזיים במדינה".

הרשקוביץ סבור: "השאלה אינה מדוע הציבור הדתי-לאומי מדיר את רגליו מהמחאה, אלא מדוע רוב הישראלים הנמנים עם מעמד הביניים מגלים יחס אמביוולנטי כלפי המחאה. אחת הסיבות המרכזיות לכך טמונה בעובדה שאין זה מאבק טהור".

אלמגור: נתניהו ינסה לייצר ספין

גם ארגון 'אלמגור' לטיפול בנפגעי טרור, יצא במתקפת חורמה. בעבודת מחקר הם מצאו מידע מפתיע אודות כמה שמות שהוזכרו בתקשורת כ"ראשוני המפגינים".

למשל, ממידע הנוגע לסתיו שפיר, אחת מראשי הדוברים שגם השתתפה במפגש בלשכתו של רבה של תל-אביב לאו, הרב ישראל מאיר לאו, עולה כי "סתיו מאוד מאוד אוהבת את הארץ; בדיוק בגלל זה היא ברחה ישר מהצבא אל לימודים בלונדון, במסגרת מלגה בריטית לפלשתינים וישראלים שמתעתדת להביא שלום לעולם כולו תוך שלוש שנים וחצי. כשהיא לא מנהלת מגעים עם האויב. היא מתמחה בטיולים שאף אחד אחר לא מוכן לצאת אליהם ובאוטופיות שאף אחד אחר לא מאמין בהן. לראיה, היא חולקת את כל הכסף שהיא מרוויחה פה עם קומונה של ברבריים", כך מצטטים ב"אלמגור" דברים שנכתבו אודותיה במאקו.

מאיר אינדור, מנכ"ל הארגון, חושש מאוד מכך שנתניהו ינסה לייצר ספין. וכך כתב: "הבוקר, בערוץ 2, הכתב הצבאי בדיון על התחדשות המו"מ בקהיר, אחרי תקופה ארוכה, אמר ש'ייתכן וראש הממשלה רואה את מצבו בסקרים רוצה לגזור קופון'. אהוד יתום מיוזמת ז'נבה אמר שהגיע הזמן וההתקדמות באה אחרי שנתניהו נסוג מעמדות קודמות ו'ישראל הסכימה על חזרת רוב המחבלים ליו"ש', דבר ראוי בעיניו. דן שילון המנחה, עודד את גזירת הקופון, 'עבור מטרה ראויה'"".

אינדור כותב: "כבר לפני שבוע הזהירו אותנו הורים שכולים מחיפה וגם גורמי תקשורת התומכים בנו (יש כאלה) שעל מנת לחזק מעמדו בעיני קבוצת ההתייחסות של יוזמי ומנהיגי המחאה (הקרן חדשה והשמאל המדיני) והתקשורת המלווה אותם, יתכן שנתניהו ינסה לייצר ספין. משהו גדול בעיני התקשורת. עסקה עם החמס לשחרור שליט. זה אמנם ייעשה תוך ויתורים על הקוויים האדומים שהיו עד כה, שאולמרט הציבם, אבל במצבו של נתניהו צעד כזה עלול לקסום לו. הגורמים תקשורתיים צפו שיהיו גם לחצים פנימיים של יועציו לויתורים מדיניים.

"ואכן בימים האחרונים אנו רואים שני דברים: א. שילוב גדל והולך של מפגיני שליט במחאה. ב.אמירות מצד דוברי המחאה על צורך בשינוי מהפכני במדיניות הממשלה - כולל בתחום המדיני. ('כדי שנוכל לבצע קיצוץ בתקציב הביטחוני'). מסקנה: השתיקה המתמשכת שלנו בו אנו משאירים את המגרש ריק - יוצרת ואקום. ביבי חלש - רע ליהודים!".

מכאן יוצא 'אלמגור' בקריאה "לרבנים ואישים יר"ש - כל אחד לפי מעלתו שקראו השבוע להצטרף למחאות ה"חברתיות" (ויש בהם ידידי ואהובי שקראו לתלמידיהם לעשות כן ואף לבוא לאוהליהם) - אל תצטרפו למחאה, סורו מאוהליהם!".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}