כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

בלעדי • נציג משרד החינוך בבית הגראי"ל שטיינמן

לראשונה מבקר בבית הגראי"ל שטיינמן, נציג מטעם משרד החינוך • הנציג, מנהל אגף חינוך חרדי, יהודה פינסקי - דן עם הגראי"ל אודות מדיניות המשרד כלפי החינוך החרדי

יהודה פינסקי, מנהל אגף חינוך חרדי, עם הגראי"ל שטיינמן
יהודה פינסקי, מנהל אגף חינוך חרדי, עם הגראי"ל שטיינמן

הידידות שנרשמה בחודשים האחרונים בין נציגי משרד החינוך לבין הציבור החרדי, ממשיכה לשאת פרי. מאחוריה עומדת מדיניות אותה מתווה בעקשנות שר החינוך, גדעון סער, שעושה מאמצים עילאיים, כדי לשמור על קשר חיובי עם המגזר.

היום (ג), בשעת ערב, ביקר מנהל אגף חינוך חרדי במשרד החינוך, יהודה פינסקי, בבית הגראי"ל שטיינמן ברחוב חזון איש 5, ודומה כי מדובר בהישג המרשים ביותר מבחינת הקשרים בין המשרד לבין הדרג הרבני הגבוה.

יצוין כי לפני מספר חודשים ערך שר החינוך סיור בישיבת פוניבז', התקבל בבית הגרי"ג אדלשטיין, ולאחרונה השתתף בברית שערך היחצ"ן החרדי יום טוב ביכלר לבנו, שם פגש השר את הגראי"ל עצמו, לחץ את ידו וקיבל את ברכתו.

ובכל זאת, לביקור רשמי בביתו עדיין לא זכה. אלא שהערב נשלח לשם נציגו, יהודה פינסקי. מההיבט האישי קיבל פינסקי את ברכת הרב לאירוסי בנו בסוף השבוע. מההיבט הציבורי דובר על הבעיות השונות עמן מתמודדת מערכת החינוך החרדי, ועל דרכי הטיפול של המשרד בכל אותם עניינים.

יש לציין, כי ברקע כבר פועלת ועדת הסמינרים אותה מינה מנכ"ל משרד החינוך, שמשון שושני, אלא שהוועדה נפגשה פגישה אחת בלבד וסוכם כי תתן הזדמנות למנהלי הסמינרים ולראשי האגפים ברשויות המקומיות להסדיר את רישום התלמידות באופן פנימי וללא התערבות חיצונית. רק באם ייכשלו כל המאמצים (אגב, בירושלים סודרו הבנות על הצד היותר טוב), תיכנס הוועדה לפעולה.

בפגישת פינסקי עם הגראי"ל דובר, בין השאר, גם על נושאים הקשורים לעבודת המשרד.

התקווה הגדולה היא, כי הביקור הממלכתי הבא בבית הגראי"ל, יכלול כבר את דרג השר עצמו.







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}