כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

זעם בצה"ל • החינוך היהודי יופקע משליטת הרבנות

דו"ח המבקר צפוי להעביר את החינוך היהודי של החיילים - לחיל החינוך • ברבנות הצבאית המומים: "דוחפים לצבא חילוני" • המבקר: "הדו"ח יעסוק גם בשירות חרדים"

"תפקידנו להסביר לחיילים מדוע אנו נלחמים". צילום אילוסטרציה
"תפקידנו להסביר לחיילים מדוע אנו נלחמים". צילום אילוסטרציה

עוד בטרם פורסם, דו"ח מבקר המדינה שצפוי להתפרסם בקרוב - מצליח להסעיר את הרוחות ברבנות הצבאית בפרט ובקרב החיילים הדתיים בצה"ל בכלל.

על-פי דיווח ב'מעריב', מבקר המדינה עוסק בימים אלו באחת הסוגיות הרגישות והטעונות ביותר בצה"ל: במשרד המבקר שוקלים ברצינות את האפשרות להמליץ לרמטכ"ל על העברת תחום העיסוק בתודעה היהודית מהרבנות הצבאית לחיל החינוך.

חוקרים מטעם משרד מבקר המדינה תשאלו לאחרונה בכירים בעבר ובהווה מחיל החינוך ומהרבנות הצבאית בנושא.

אם אכן ימליץ המבקר להעביר את תחום התודעה היהודית לחיל החינוך והרמטכ"ל יאמץ את המלצתו, זו יכולה להיות רעידת אדמה בכל הקשור לסוגיה הרגישה - יחסי דתיים-חילונים.

החלטת המבקר מעוררת זעם בקרב גורמים ברבנות הצבאית ובציונות הדתית שטוענים כי המהלך ירוקן מתוכן את פעילות הרבנות הצבאית.

"הרבנות הצבאית זה לא רק לטפל בהרוגים או לשמור על כשרות, אלא גם חיבור לתודעה היהודית, שהחיילים יבינו למה אנחנו נלחמים. יש גורמים בצבא ומחוץ לצבא שדוחפים לצבא חילוני ורוצים להפחית את הצד הלאומי", אמר גורם בציונות הדתית בשיחה עם 'מעריב'.

הגורמים טוענים, כי מי שגורם להפקעה הם גורמים חילונים בצה"ל שלא אהבו את ימי העיון והחדרת המסורת היהדות במסגרת פעילות של הרבנות הצבאית בבסיסי צה"ל. מפקד חיל החינוך, תת-אלוף אלי שרמייסטר, התבטא מפורשת ואמר כי "תחום התודעה היהודית' פועל להחזרה בתשובה של חיילים".

ממשרד מבקר המדינה אישרו כי הדו"ח שנכתב בימים אלו, עוסק בין היתר בנושא עיסוק בתודעה יהודית בין מפקדת קצין חינוך ראשי לבין הרבנות הצבאית הראשית, אך גם בנושא שירות חרדים בצה"ל.

תגובת דובר צה"ל: "עם פרסום הדו"ח ילמדו בצה"ל את האמור בו".

שלמה רז, דובר מבקר המדינה מוסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הידיעה שפורסמה היום בעיתון מעריב שבה נטען כאילו דוח מבקר המדינה צפוי להפקיע מידי הרבנות הצבאית את החינוך היהודי של החיילים הינה מופרכת לחלוטין. טרם הושלמה הבדיקה בנושא ולכן כל דיווח על מסקנות הבדיקה כביכול הינו חסר כל בסיס".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}