כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

נתניהו שאל: למה הקב"ה מזעזע את כלכלות העולם?

מהשגי המחאה: ח"כ משה גפני התארח אצל נתניהו בלשכה עם ועדת הכספים • נתניהו: "ישראלים רבים מתקשים לגמור את החודש, אבל אין אפשרות להוציא כסף כאילו אין מחר"

ישיבה תקדימית. גפני ונתניהו
ישיבה תקדימית. גפני ונתניהו

בצהריים הסתיימו דיוניה של ועדת הכספים, ש'זכתה' להתארח היום (ב') בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בניגוד לציפיות, הייתה הישיבה סגורה בפני העיתונות, ורק חלקה הראשון שוחרר לפרסום.

"אני מודה לך אדוני ראש הממשלה על הישיבה הזאת. אני חושב שיש לה חשיבות רבה בעצם העובדה שככל הנראה הולכים להתחולל שינויים, שינויים גם כלכליים גם חברתיים. חלק מהשינויים ככל הנראה יבואו לוועדת הכספים, וחשוב מאוד, אדוני ראש הממשלה, שכמובן אתה תפתח, תאמר את הדברים ותשמע את החברים, מאוד חשוב שתשמע אותם", פתח בדברים יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני.

הוא ציין כי מדובר ב"ישיבה תקדימית", אבל הדגיש כי "גם המצב שאנחנו נמצאים בו הוא תקדימי. הקדוש ברוך הוא מזעזע את העולם, את כלכלות העולם".

"יש לך מושג למה הוא עושה את זה?" - שאל נתניהו, ספק ברצינות, ספק בהלצה.

"אין לי מושג", הודה גפני. "אני פשוט לא רוצה להיכנס לפרטים בגלל שאז נתחיל ויכוח פוליטי. ואנחנו לא רוצים לעשות ויכוחים פוליטיים".

כאן עבר נתניהו אל הנושא עצמו. הוא הסביר מהי מטרת הכינוס. "הדבר שאנחנו יכולים להגיד בוודאות הוא שישראלים רבים מתקשים לגמור את החודש ופערים בחברה הישראלית נפערים. אנחנו רוצים לטפל בשתי הבעיות האלה – גם להקל על יוקר המחיה וגם לצמצם פערים. כדי לעשות את זה אנחנו צריכים להביא שינויים, שינויים של ממש".

מכאן עבר נתניהו לשבח את ועדת טרכטנברג, שהוא זה שיזם את הקמתה. "אני מאוד מתרשם מהצוות של פרופסור טרכטנברג, הם פותחים שולחנות עגולים והם עושים עבודה יסודית ורצינית".

נתניהו אבל הדגיש: "אנחנו לא יכולים להשתולל, לא יכולים לפרוץ את כל המסגרות, לא יכולים להוציא כסף כאילו אין מחר ואחרינו המבול", מצד שני, הוסיף ואמר: "צריך לטפל בבעיות, לעשות שינוי בסדר העדיפויות".

מאחר וברור לו שחלק גדול מהדברים יגיע בסופו של דבר אל ועדת הכספים, לכן חשוב היה לו לשמוע את דעת החברים, הסביר.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, שהשתתף אף הוא בדיון, הסכים עם דברי גפני בכך שמדובר בישיבה תקדימית, "משום שפעמים לא מעטות בתקופת כהונתה של הכנסת ביקש יו"ר ועדת הכספים לדון עם ראש הממשלה בנושאים כאלה ואחרים".

ריבלין שב וסיפר, את מה שרבים חוזרים ומספרים, על משנתו של ז'בוטינסקי, "חמשת המ"מים". "אבל כולנו צריכים לזכור שכשז'בוטינסקי דיבר על חמשת המ"מים, קודם כל וראשית כל הוא דיבר על חמשת המ"מים לחסרי הישע בתוך חברתנו".

הוא הביע תקווה כי "הוועדה לא תתייחס לדיונים שנערכים כאן בצורה שבה אנחנו רוצים להשיג כותרת כזאת או אחרת או לכבוש את לבם של אנשים כאלה או אחרים", ואיחל לוועדה "שתשכיל גם למצות את הדיון, גם ללבן את כל הסוגיות וגם להגיע להכרעות שלוקחות בחשבון בראש ובראשונה את יציבות מדינתנו, שכן לא יהיה מיקרו בלי שהמאקרו קיים ואיתן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}