כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"השתלטות המדינה על ציון רשב"י - רעידת אדמה"

הרבנים וגופי ההקדשות הגישו כתב התנגדות באמצעות עורכי דין • "באמצעות הפקעה, מנסה המדינה לעשות קיצור דרך לא חוקי, שיוביל לאפליה חמורה בין הדתות"

כיפת ציון הרשב"י. צילום ארכיון: יעקב נחומי
כיפת ציון הרשב"י. צילום ארכיון: יעקב נחומי

המאבק של הרבנים, גופי הקדשות והארגונים המקומיים נגד ההחלטה להפקיע את קבר רשב"י במירון לצורכי ציבור - צובר תאוצה.

בכתב התנגדות, שהוגש באמצעות עו"ד צבי שוב, יפעת בן אריה ופרופ' אהרון נמדר, דורשים הרבנים והעסקנים לבטל את החלטת ההפקעה.

על-פי עיתון 'מעריב', שמביא את כתב ההתנגדות הבוקר (ב'), לטענת המתנגדים, גם אם הציון אינו מנוהל כהלכה - הפקעה אינה הפתרון והמדינה לא מתאימה לנהלו. לדבריהם, אפילו דו"ח מבקר המדינה קבע כי האשמה המרכזית מוטלת על השלטונות, שאינם אוכפים ומבצעים את תפקידם באתר הקבר.

המתנגדים מוסיפים כי המדינה ניסתה שנים רבות לקדם תוכנית בניין עיר למתחם שתכלול פיתוח תיירותי ותחנת משטרה, אך לאור התנגדויות ואוזלת ידה של המדינה במתן פתרון תכנוני ראוי למתחם היא מנסה באמצעות הפקעה לעשות קיצור דרך לא חוקי, להפקיע את הקרקע ממנהליה ולקדם תוכנית כרצונה.

לדידם של מגישי התביעה, אם לא השכל יעבוד - אולי הרגש יאיים. בכתב התביעה מזהירים המתנגדים מהתפרצות של מחאה: "ביצוע ההפקעה והשתלטות המדינה על ניהול האתר עלולה ליצור 'רעידת אדמה' ומהומה ציבורית קשה בארץ ובחו"ל". לדבריהם, ההפקעה תהיה תקדים ותיצור אפליה בין אתרי דת יהודיים לאתרים של דתות אחרות.

עו"ד שוב הסביר, כי הדרך הנכונה לניהול האתר אינו בזעזוע המערכת ובהפקעת הקרקע, אלא בהותרת הבעלות והמשך ניהול ושימור האתר בידי ההקדשות בפיקוח המדינה.

"אין מקום לנקוט דרך קשה של הפקעה ושבירת מאזן שקיים שנים רבות. הפקעה של מקום קדוש היא תקדים מסוכן לדתות השונות ולמקומות נוספים", הוא אמר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}