כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

המתפללים נדהמו: הקבלן סגר את בית הכנסת

מתפללי בית הכנסת של האדמו"ר מווערצקי נדהמו לגלות הבוקר: בית הכנסת נעול על מנעול ובריח • הסיבה: בעל הבית רצה להעלות את מחיר השכירות של המבנה הישן

בית המדרש של ווערצקי נעול, הבוקר. צילום: בחדרי חרדים
בית המדרש של ווערצקי נעול, הבוקר. צילום: בחדרי חרדים



מתפללי בית המדרש של חסידות ווערצקי ברחוב ריינס בבני ברק שהגיעו הבוקר (א') כמידי יום לתפילת שחרית בבית המדרש, נדהמו לגלות שדלתות בית המדרש נעולות על מנעול ובריח.

כשביררו מדוע התפילה לא מתקיימת כסדרה, התברר להם כי בעל המקום – קבלן ידוע מבני ברק – החליט לסגור את המקום. הסיבה: הקבלן ביקש להעלות את מחירי השכירות – ולא נענה.

וועד החסידים ביקש מהקבלן ארכה בכדי להתארגן מבחינה כלכלית, אך אמש (מוצ"ש) הגיע בעל המקום, הוציא את ספרי הקודש ונעל את המקום.

אחד ממתפללי בית הכנסת אומר 'לבחדרי חרדים': "גם התשלום ששילמנו עד היום – היה מוגזם לחלוטין. המקום סובל מהזנחה קשה, וכל התקלות שהיו במקום לא טופלו. אנחנו מתכוונים ללכת לדין תורה, ומחפשים מקום אחר באזור. מי שיש לו רעיונות מוזמן לפנות לוועד בית הכנסת".

לבית הכנסת של האדמו"ר מווערצקי - בנו של האדמו"ר מזידיטשוב וחתנו של האדמו"ר מקרעטשניף –מגיעים המוני מתפללים המתחממים לאורו של האדמו"ר המקרב את כל המתפללים במאור פנים מיוחד.

הקבלן בעל המקום אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים' "זה פלישה למקום לא שלהם הם חתכו את המנעולים שלי והם שמו מנעולים משלהם, אין להם שום זכות להשתמש במקום לא שלהם גם על פי הדין תורה, הם מתנהגים באלימות".

בית המדרש ברחוב ריינס נעול • צילום: בחדרי חרדים









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}