כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

שר האוצר הבריטי: גוש היורו זקוק לאיחוד תקציבי כדי לפתור את המשבר

שר האוצר של איטליה חידש את קריאתו להנפקת אג"ח משותפות למדינות גוש היורו

  • י"ד אב התשע"א
ג'ורג' אוסבורן, שר האוצר הבריטי. צילום: בלומברג
ג'ורג' אוסבורן, שר האוצר הבריטי. צילום: בלומברג

שר האוצר של בריטניה, ג'ורג' אוסבורן, קרא להקים איחוד תקציבי של גוש היורו על מנת לפתור את משבר החוב, בעוד שעמיתו האיטלקי, ג'וליו טרמונטי, חידש את קריאתו להנפקת אג"ח משותפות למדינות גוש היורו.

אוסבורן אמר כי אינטגרציה עמוקה יותר של מדינות גוש היורו תהיה תוצאה בלתי נמנעת של האיחוד המוניטרי בגוש היורו. משנשאל בראיון ל-BBC האם התשובה היחידה לבעיות בגוש היורו היא איחוד פיסקלי מסוג כלשהו, ענה אוסבורן: "התשובה הקצרה היא כן".

"הייתי נגד הצטרפותה של בריטניה לאיחוד המוניטרי. אחת הסיבות היתה שחשבתי שהתוצאה של הנהגת מטבע אחיד היא שבסופו של דבר כולם תלויים במדיניות תקציב אחידה. אי אפשר לקיים אחד ללא השני", אמר אוסבורן ביום שבת.

בריטניה אינה שותפה לאיחוד המוניטרי של גוש היורו, ומשתתפת בדיונים על עתידו של גוש היורו רק במסגרת הרחבה יותר של האיחוד האירופי. כמדינה שאינה חברה בגוש היורו, לבריטניה אין מעורבות או חשיפה לקרן היציבות הפיננסית האירופית (EFSF), אשר משמשת לחילוץ מדינות מוכות חוב, אך היא התחייבה לספק 4.5% מכל סכום חילוץ שתעניק קרן המטבע הבינלאומית (IMF).

שר האוצר של איטליה, ג'וליו טרמונטי, קרא בסוף השבוע להנפיק אג"ח אירופיות משותפות, יום לאחר שממשלתו אימצה תוכנית צנע בסך 45.5 מיליארד יורו שנועדה להשיב את הביטחון ביכולתה של איטליה לצמצם את חובותיה.

"יש צורך ברמה גבוהה יותר של שילוב וייצוב המצב הפיננסי באירופה", אמר טרמונטי. "הפיתרון הטוב ביותר הוא להנפיק אג"ח אירופיות, אשר ניתן לאמץ בהן כמה מודלים אפשריים".

טרמונטי ציין כי הוא וראש ממשלת לוקסמבורג, ז'אן קלוד יונקר, תומכים זה זמן רב באג"ח אירופיות וכי הוא מאמין שהתהליכים באירופה מצביעים על צורך בשיתוף פעולה הדוק יותר במדיניות תקציב.

גרמניה וצרפת התנגדו עד כה להנפקת אג"ח משותפות למדינות גוש היורו, בטענה כי אג"ח מסוג זה ינטרלו את השפעת הגורם העיקרי למשמעת תקציבית בתוך המדינות, ויגרום לעליית עלויות המימון של מדינות בעלות דירוג אשראי מושלם (AAA).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}