כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הפלסטינים החליטו: פונים לאו"ם ב-20 בספטמבר

שר החוץ הפלשתיני הודיע: ב-20 לספטמבר יגישו הפלשתינים את בקשתם להצטרף לאו"ם במעמד של חברה • ישראל: נראה שאבו מאזן החליט להימנע ממשא-ומתן ישיר עם ישראל - והדבר מצער

מועצת הביטחון של האו"ם
מועצת הביטחון של האו"ם

בשעות הצהרים הודיע שר החוץ הפלשתיני, ריאד אל מלכי, כי ב-20 לספטמבר יגישו הפלשתינים את בקשתם להצטרף לאו"ם במעמד של חברה. על פי הסברו, בחירתם בתאריך זה דווקא נובעת מכך שלבנון תהיה אז נשיאת מועצת הביטחון, דבר שיוכל להועיל להם לקדם את ענייניהם בנושא.

גורמים מדיניים בכירים בירושלים הגיבו על הדברים באמרם, כי נראה שאבו מאזן החליט להימנע ממשא-ומתן ישיר עם ישראל והדבר מצער, אך צפוי. לדבריהם, ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין מאמין שרק שיחות אמיתיות וישירות יאפשרו לקדם את תהליך השלום.

לפי מקור פלשתיני בכיר ששוחח עם סוכנות הידיעות הצרפתית, נפגש נשיא המדינה, שמעון פרס, במהלך החודשים האחרונים, עם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו-מאזן, לא פחות מארבע פעמים,

המקור אף הוסיף כי פגישה נוספת תוכננה בין השניים לפני כשבועיים, אך בוטלה. לפי הסבר המקור, נבע הדבר מכך שתוכן השיחות נמסר לנתניהו, שדרש מהנשיא שלא לצאת לפגישה נוספת והטיל עליה וטו. בלשכת ראש הממשלה מסרבים לאשר או להכחיש את הידיעה.

יושבת ראש האופוזיציה, ציפי לבני, הגיבה על הודעת שר החוץ הפלשתיני: "המהלך הפלשתיני רע לישראל ולכישלון המדיני הזה יש אחראי אחד – נתניהו". לדבריה, "חוסר יכולתו של נתניהו להבין את המציאות וסירובו להמשיך את המשא-ומתן שניהלה קדימה ובו נשמרו האינטרסים של ישראל - מובילים את ישראל לאחד מהמחדלים המדיניים המסוכנים בתולדותיה. במקום להקים מדינה פלשתינית בהסכם - נתניהו מוביל את העולם להקים מדינה בניגוד לעמדת ישראל".

חבר מפלגתה, עתניאל שנלר, הגיב בביקורת מרומזת ללבני באמרו: "מי שחושש מהמהלך הפלשתיני ודאגתו כינה לעתיד ישראל, ראוי שיחפש את הדרך לאיחוד השורות".

באשר לפלשתינים עצמם סבור שנלר: "בחירתם של הפלשתינאים בהעדפת מהלך חד צדדי, הסותר את הסכם אוסלו, עלול לעגן את הסכסוך לתקופה ארוכה בגבולות הדמוגרפיה הקיימים היום ביהודה ושומרון, וזאת בניגוד לאינטרס המשותף לעצב גבולות של הפרדה בין העמים. על הקהילה הבינלאומית למצוא את המבוגר האחראי אשר יאפשר לפלשתינים לפעול מתוך ראייה ארוכת תווך ולחדש מייד את המשא ומתן הישיר טובת עמי האזור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}