כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אנחת רווחה בלדרמן: המזגנים יפעלו בשבת

לאחר שנים בהם הזיעו מתפלי 'לדרמן' בשבתות, השיגו הגבאים תרומה לגנרטור באמצעותו יפעלו המגזנים גם בשבת • וגם: איך מציין הגר"ח קנייבסקי את ימי 'בין הזמנים'?

התקנת מזגנים בלדרמן. צילום ארכיון
התקנת מזגנים בלדרמן. צילום ארכיון

בבית הכנסת הגדול 'לדרמן', הממוקם בפאתי רחוב רשב"ם הבני-ברקי, הופעלו השבת לראשונה מזגנים באמצעות גנרטור הפרטי שנרכש לאחרונה.

כזכור, בשנה שעברה התמוטט אחד המתפללים בשל החום הרב בבית הכנסת. בעקבות המקרה הורה הגר"ח להתקין מזגנים בבית המדרש. המזגנים פעלו רק בימות החול בשל הקפדתו של הגר"ח על שימוש ב'חשמל כשר' בשבת. לאחרונה התבטא הגר"ח כי "מי שאינו משתמש בגנרטור שבת הרי הוא כמחלל שבת".

בית הכנסת שאינו משתמש בחשמל בשבת, מואר באמצעות 'לוקסים' הניזונים מגז והכל בכדי שלא להזדקק לשירותי חברת החשמל המחללת שבת.

לפני כמספר שבועות דאגו נאמני ביתו של הגר"ח להתקין גנרטור שיפעיל שני מזגנים בסמיכות למקומו של הגר"ח.

האלא ששאר המפתללים הפוקדים את בית הכנסת התלוננו על החום הרב, והגבאים השיגו תרומה גדולה שכיסתה את עלות קניית הגנרטור שיפעיל את כל המגזנים בבית הכנסת. בהתייעצות עם הגר"ח הוחלט כי ה'לוקסים' ימשיכו להאיר את בית הכנסת בכדי לשמור על הצביון המיוחד שלו, אך לפחות החום הגדול – יוקל במעט.

בתוך כך, הגר"ח לא יקבל במהלך השבוע קהל כמידי יום זאת בשל תקופת בין הזמנים: "אצלי הדאצ'ה זה לשבת וללמוד באין מפריע", אמר הגר"ח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}