כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ה'בילוי' של ילדי סאטמר הסתיים בכלא • חשיפה

ילדי סאטמר ערכו בשבת אחר הצהריים הפגנה מול מלון 'בני ברק' • הסיבה: בעלת המלון שייכת לפלג אחר בחסידות • בתגובה כלאה בעלת המלון את אחד הילדים בחדר סגור

הפגנה של חסידי סאטמר. צילום אילוסטרציה
הפגנה של חסידי סאטמר. צילום אילוסטרציה



דרמה בבני ברק: בשעות אחר-הצהריים של השבת האחרונה, התקבצו מספר ילדים ונערים סביב מלון 'בני ברק' בשיכון סאטמר בעיר והתגרו בבעלת המלון. כמה מהם אף יידו אבנים לעבר בית המלון ללא כל סיבה.

המאבק נגד בעלת המלון מתנהל במשך חודשים ארוכים על רקע המחלוקת בחסידות סאטמר. "בעלת המלון שייכת לצד של המיעוט, ולמרות כל הניסיונות שנעשו לרכוש מנה את המלון, היא ממשיכה להחזיק בו. זה כנראה מרגיש כמה אנשים", אומרים בשכונה.

לאחר דקות ספורות יצאה בעלת המלון, תפסה את אחד הילדים - מנדי פינקלשטיין בן ה-8 שעמד בצד, וכלאה אותו בתוך אחד החדרים למשך שעה שלמה. לטענת הילד הוא לא השתתף בזריקת האבנים, ורק במקרה הוא נקלע לידיה של בעלת המלון.

על פי עדות של אמו של הילד היא הכניסה אותו לחדר בתוך המלון וכלאה אותו בפנים למשך שעה ארוכה. "זה מזעזע", אומרת האם בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "הילד שלי לא זרק את האבנים. הוא עמד שם והסתכל והיא משכה אותו לתוך המלון".

האם מוסיפה כי בנה, מנדי נמצא בהיסטריה ובטראומה מהאירוע, "הוא ילד קטן והוא נכנס ללחץ מהסיטואציה".

בצאת השבת הזמינה המשפחה ניידת משטרה למקום שעצרה את בעלת המלון לחקירה.

מבעלי המלון נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "זהו סכסוך על השליטה במלון, אשר נמצא בדין תורה כבר שנה. המתנגדים לשליטת הבעלים על המלון ביצעו בעבר פוגרום במלון, במשך שנה שלימה הם מנסים לעקל את פעילות המלון באמצעות הדין תורה, אך כל מאמציהם עלו בתוהו. כשלא הצליחו בדרך זו, הם מנסים בדרך אלימה.

"זה זמן רב סובל המלון מהתנכלות תכופה מילדי התלמוד תורה אשר זורקים אבנים ופחי אשפה לעבר המלון, ומנהלי הת"ת לא נוקפים אצבע לעוצרה,, בעיצומו של סעודה שלישית נראתה קבוצת ילדים זורקים אבנים על המלון ומסכנים את יושביה בחצר הלובי.

"בעלת המלון תפסה אחד הילדים על חם זורק אבן והכניסה את הילד אל הלובי של המלון, כדי שתוכל לחכות לצאת השבת זאת על מנת להתקשר להוריםשל הילד. בניגוד לדברי ההורים והתושבים הילד שהה במלון ולא בחדר סגור כ- 20 דקות בלבד.

"לאביו של הילד נודע כבר בבית הכנסת הממוקם ברחוב המקביל שהילד נמצא בתוך הלובי של המלון, אבל במקום לבוא לקחת את הילד, ולהעמידו על חומרת מעשיו, ביים יחד עם עבריין מוכר הצגה של "חטיפה".

"בעלת המלון נלקחה לחקירה קצרה וחזרה לביתה לאחר שהגישה תלונה נגדית נגד ההורים על גרימת נזק לבית המלון".

תיעוד מעצר בעלת בית המלון החשודה בכליאת הילד

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}