כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"אני מרגיש שעקדתי את בני על המזבח" • מצמרר

שבוע לאחר שבנו נהרג בתאונה בשובו מהמקווה, מדבר אביו, הרב רחמים פיש, עם 'בחדרי חרדים' • "אנחנו מבינים שהאסון הזה לטובתנו" • ויש גלריה מבית האבלים

ניחום אבלים בבית משפחת פיש. צילומים: שלמה מאיר, חדשות 24
ניחום אבלים בבית משפחת פיש. צילומים: שלמה מאיר, חדשות 24

לפני שבוע ימים, בערב שבת קודש, קיבלה משפחת פיש, חסידי ברסלב המתגוררים בבית שמש את ההודעה הטראגית על מעורבותו של בנם נחמן בתאונת דרכים ביישוב אור הגנוז שבצפון הארץ.

דקות ספורות לאחר ההודעה, הגיעה ההודעה הקשה: הבן, נחמן, נפטר בדרכו לבית החולים.

מאות מנחמים פקדו בשבוע האחרון את הבית הקטן בבית שמש. בראש המנחמים: רבני ברסלב שהגיעו לחזק את המשפחה האבלה וראשי ישיבת ברסלב שסיפרו על התלמיד המחונן שנקטף בשיא פריחתו.

"השבוע האחרון עבר עלינו קשה מאד. ההרגשה היא קשה אחרי שמקבלים ידיעה כזו", אומר רחמים פיש, אביו של נחמן ז"ל בשיחה מלאת אמונה עם 'בחדרי חרדים' "ברוך ה' הקב"ה שלח ושולח לנו כוחות לעמוד בזה היום וגם בעתיד. אנחנו צריכים להאמין שכל מה שקורה איתנו זה מה' יתברך".

• איך הגבתם לבשורה הקשה?

"בהלם מוחלט. מספרים לך שהבן שלך מעורב בת.ד. וזה הלם גדול מאד. אנחנו קשורים לרבנו ר' נחמן מברסלב וזה מחזק אותנו לאורך כל הימים האחרונים גם באמונה וגם באהבת ה'. אנחנו נמצאים בעולם של שקר וזה קשה להתמודד עם טרגדיה כזו. מה שמחזק אותי ואת משפחתי זה האמונה ובכך אנחנו ממשיכים הלאה. אנחנו מבינים שהכל לטובתנו".

• מי היה נחמן עבורך ועבור משפחתך?

"נחמן היה ילד עלם חמודות", אומר אביו. "ילד צדיק, עדין...אני אביו ותמיד אב משבח את בנו אך במקרה הזה כולם יכולים לומר עליו שהוא ילד מיוחד, ילד שמסתפק במועט, מחפש לעבוד את ה'. נחמן תמיד הלך עם השאלה "למה באתי לעולם הזה?...", הוא הבין שהעולם הזה הוא חולף וצריך להתנהג בהתאם- לעשות מצוות ולהתרחק מהעבירות.

"הילקוט מעם לועז אומר שאחד שאיבד את בנו זה כמו עקידת יצחק. ועל כך הוא מקשה: הרי זה כלל לא דומ ה- אברהם אבינו היה נחרץ לעקוד את בנו מרצון רצון? התשובה היא פשוטה וכל כך מחזקת: אם אדם זוכה לקחת את המציאות ואת המצב באהבה, הוא כאילו עוקד את בנו ממש כמו בעקידת יצחק...".

• יש לכם מסר לציבור בעקבות המקרה?

"יש הרבה מקרים ואסונות בעם ישראל בתקופה האחרונה. אני מקווה שזה יהיה האחרון. עם ישראל צריך להבין שהקב"ה רוצה מאיתנו משהו. שנעזוב את הרע ונדבק בטוב, שנפתח את העיניים ונעזוב את הדרכים הלא טובות. יש דברים רבים שהציבור שלנו צריך לגדור אותו ולשמור על העקרונות ובכך תבוא הגאולה".

























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}