כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

דרמה באקוודור • שליח חב"ד בקיטו - נחטף על ידי כנופיית פשע ישראלית

הותר לפרסום: שליח חב"ד בקיטו, אקוודור - הרב תומר רותם, נחטף על ידי כנופיית פשע בראשה עומד ישראלי בעל עבר פלילי • החוטפים דרשו מבני המשפחה חצי מיליון דולר תמורת השחרור • כוחות המשטרה המקומיים בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, שיחררו את הרב • "החוטף ניצל את האהבה", כתב הרב

הרב תומר רותם. עיבוד: col
הרב תומר רותם. עיבוד: col

הותר לפרסום: שליח חב"ד באקוודור, הרב תומר רותם, נחטף ושוחרר לאחר 5 ימים על ידי גורמי ביטחון מקומיים.

תחילתו של הסיפור ביום שני שעבר: הרב רותם קיבל שיחת טלפון מיהודי המתגורר בעיר סמוכה שביקש את עזרתו. הרב נעתר לבקשתו של היהודי ונסע לעיר הסמוכה. לרעייתו אמר שיחזור תוך מספר שעות, אך השעות נקפו והרב לא יצר קשר עם בני משפחתו.

ככל שחלף הזמן נכנסו בני המשפחה לפאניקה. רעייתו של הרב ניסתה לחייג שוב ושוב לטלפון הסלולארי אך ללא הצלחה. לאחר כ-12 שעות עירבה הרעייה את גורמי המשטרה, שנכנסו לעובי הקורה.

לאחר מספר שעות קיבלה אשתו טלפון ממספר אנונימי מאדם אלמוני שסיפר לה שבעלה נמצא בידיו והוא דורש בתמורה לשחרורו חצי מילין דולר. "מרוב בלבול אני לא זוכרת אפילו באיזו שפה הוא דיבר", סיפרה מאוחר יותר לבני משפחתה. אשת השליח לא נרתעה ויצרה קשר עם הקונסוליה הישראלית באקוודור.

המשטרה הוכנסה לסיפור ותוך יממה בעזרת תיאום עם גורמי הביטחון הצליחו לאתר את ראש החוטפים- ישראלי בעל עבר פלילי שנעזר בשירותיו של בית חב"ד. על פי הדיוחים עבר הרב התעללות פיזית ונפשית במהלך הימים בהם היה בידי החוטפים.

ביום שישי- נגמר הסיוט. הרב תומר רותם שב לביתו כשהוא בריא ושלם.

השליח שוחרר ללא כל תמורה כספית. והחוטף הראשי נעצר על ידי משטרת אקוודור עד תום ההליכים.

במוצאי שבת הגיעו פרטי הפרשיה לאתר 'בחדרי חרדים' וגם הידיעה על השיחרור, אלא שאז הוציאה היחידה הארצית לחקירת פשיעה בינלאומית צו איסור פרסום על הפרשיה, ואנו נמענו מלפרסם את הפרשייה.

בהודעה שפרסם אחרי ששב לחופשי כתב רותם: "בית חב"ד פתוח לרווחה לכל יהודי ואנו עוזרים מכל הלב לכל יהודי באשר הוא בגשמיות וברוחניות. לצערנו, ניצל החוטף את האהבה הזאת במשך שנים והשתמש בנו ככיסוי למטרותיו הפליליות ללא ידיעתנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}