כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אלי ישי אישר 4,300 דירות בירושלים? להד"ם • חשיפה

הבוקר פורסם כי שר הפנים אישר אלפי דירות באזורים הרגישים - רמת שלמה, גבעת המטוס ופסגת זאב • מאחורי הקלעים - אין חדש • וגם: על מה לא דיבר שר הביטחון עם הגר"ע?

טרם חתם. אלי ישי. צילום: יעקב כהן
טרם חתם. אלי ישי. צילום: יעקב כהן



רבים התעוררו הבוקר (ה) לידיעות הבומבסטיות לפיהן אישר שר הפנים אלי ישי, לא פחות מ-4,300 יחידות דיור באזורים 'בעייתיים' בירושלים: 2,000 בגבעת המטוס, 700 בפסגת זאב, ו-1,600 ברמת שלמה - כולן מעבר למה שמכונה "הקו הירוק".

לפי הדיווח, "שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי, אישר סופית להקים 4,300 יחידות דיור בירושלים בשכונות שנמצאות מעבר לקו הירוק..ישי חתם סופית על האישור של תכניות הבנייה אמש (רביעי) ותיאם זאת עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו".

הידיעות הללו לוו, כצפוי, במטר נבואות שחורות על משבר צפוי מול האמריקנים, וגם בסקופ מעניין למדי: אם תהיתם על מה ולמה הגיע שר הבטחון אהוד ברק, אתמול, אל ביתו של נשיא מועצת החכמים, הגר"ע יוסף, בשכונת הר נוף?

ובכן, לפי הדיווח, "שר הביטחון אהוד ברק ביקר במעונו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. ישי התלווה אליו. גורמים בש"ס מעריכים כי ברק, שמצדד בהקפאת הבנייה בשכונות הנמצאות בירושלים מעבר לקו הירוק, ניסה לשכנע את הרב יוסף לעכב את התכנית שמקדם שר הפנים, ואף לבטל אותן. מאמציו, ככל הנראה, לא נשאו פרי".

נשמע מעניין ביותר?

אז זהו, שזה באמת מעניין, אלא שמדובר בקונספירציה בגרוש.

לא דובים ולא יער

נתחיל מהתחלה.

כבר לפני למעלה משבוע פרסם העיתון 'מעריב' כי שר הפנים, אלי ישי, החליט לאשר בנייתן של 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה. כזכור, התוכנית אושרה בתחילה לפני כשנה ומחצה, אלא שהעיתוי שלה לא היה מוצלח: עת ביקורו של סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בארץ-הקודש. המהומה, שנוצרה עקב האישור, הביאה להקפאתו.

"החלטה זו תביא להורדת מפלס האמון עוד בטרם החלו השיחות העקיפות", טענו בארה"ב.

שנה לאחר מכן, במרץ האחרון, אושרה התוכנית מחדש, אך נקברה שוב ושוב במעמקי הבירוקרטיה, עד לאישורה הסופי בסוף חודש יולי.

הידיעה הזו, כאמור, ישנה, ואין בה כדי לפתוח 'חגיגית' את בוקרו של יום חמישי, כאילו מדובר בבשורה חדשה.

נעבור לשלב הבא: שלב האישורים בגבעת זאב ובגבעת המטוס, אישורים שבעקבותם כביכול הגיע השר ברק, בכבודו ובעצמו, כדי להפעיל 'לחצים' על הרב ולבקשו לדבר עם השר ישי שיבטל את אישוריו.

עד כמה שהדבר נשמע מגוחך, האישורים הללו, 2,700 במספר, עדיין לא נחתמו ועדיין לא אושרו. הם ממתינים על שולחנו של ישי, שאמור להחליט מה לעשות בהם, במהלך הימים הקרובים. אפשר להמר על כך שהוא יחתום, בסופו של דבר, ולו רק בשל מצוקת הדיור ואוהלי המחאה, אפשר לנבא זאת, אבל בטח שאי-אפשר לדווח על כך ש'ישי חתם', וברק הגיע ללחוץ לביטול.

בלי חתימות ואישורים

ולסיום, עוד פרט קטן.

גורמים ששהו בסביבת הגר"ע יודעים לספר כי ביקורו של שר הבטחון, אהוד ברק, כלל וכלל לא כלל שיחה בנושאי חתימות ואישורים כאלו ואחרים. "הנושא אפילו לא עלה", הם אומרים.

ובכן, על מה דיברו השר מסיעת 'העצמאות' וכבוד הרב?

"על נושאים ביטחוניים רגישים, שאי-אפשר לפרטם מסיבות מובנות, בעיקר כאלו הנוגעים לחודש ספטמבר המתקרב והולך".

למידע הזה קיבלנו אישור גם בסביבתו של השר אלי ישי. כששאלנו שם האם דובר על הדירות ועל החתימות, נענינו גם שם, בשלילה מוחלטת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}