כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"לא ועדת פאנצ'ר מאכער" • צוות רוטשילד אצל פרס

חברי ועדת טרטנברג עלו לבית הנשיא • פרס: "התפקיד הראשון שלכם - להביא להידברות סבלנית" • פרופ' טרכטנברג: "לא אוכל להסתכל במראה אם לא אביא פיתרון"

הנשיא וראש הצוות. צילומים: מארק ניימן לע"מ
הנשיא וראש הצוות. צילומים: מארק ניימן לע"מ

נשיא המדינה, שמעון פרס, נפגש הבוקר (ה) בבית הנשיא עם ועדת טרכטנברג, המכונה גם בשם 'צוות רוטשילד' והעניק לה את ברכת הדרך לעבודתה.

"זו לא ועדה של פנצ'ר מאכער שמתקן תקרים, זו ועדה שעומדת בפני שינוי עמוק ומהותי בחברה הישראלית ובכלכלה הישראלית ואין תקרה לאחריות שלה", אמר הנשיא.

פרס אף התייחס למחאת האוהלים ואמר כי "המחאה מתנהלת למופת מבחינה דמוקרטית וללא אלימות, היא מגוונת מאוד, איש לא ארגן אותה והם נזהרים מלשון אידיאולוגית. הם רוצים שיקשיבו להם ומוכנים להקשיב לאחרים. התפקיד הראשון שלכם הוא להביא להידברות פתוחה וסבלנית לא בטלפון ואפילו לא באס-אמ-אס, אלא לדבר עם כל אחד ואחד.

בהמשך נתן גם את המלצתו לדרכי פעולה. "היינו טובים ביצירת העושר, עכשיו צריך להיות טובים בחלוקת העושר. מוכרחים לשמור על צדק", אמר.

הפרופסור מנואל טרכטנברג, ראש הצוות, התייחס לכך שחלק מהמוחים "מטילים ספק בכנות שלנו ובנכונות שלנו להקשיב" וקרא "לאותם מוחים, אנא העמידו אותנו במבחן. אנחנו משתוקקים לשמוע כל אחד ואחד. ללא שנקשיב, לא נוכל לתרגם את זה לשפת המעשה".

לדבריו, הוא האחרון שינסה לטייח. "זה רחוק ממני כמו ממזרח ממערב. גדלתי במדינה שהעוולות החברתיות היו לחם חוקנו. לא אוכל להסתכל על עצמי במראה אם לא אביא פתרון למצוקות האלה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}