כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

פו הדב, הקוסם מארץ עוץ ו... יוסף מוקיר שבת

התוכנית החדשה ללימודי ספרות בבתי הספר הממלכתיים נחשפת: הלל הזקן, חוני המעגל, וקמצא ובר קמצא, לצד הברווזון המכוער ושיר הרעות • כל הפרטים

אילוסטרציה: פלאש 90
אילוסטרציה: פלאש 90

העיתון 'ידיעות אחרונות' מפרסם הבוקר (ה) בכותרתו הראשית את התוכנית החדשה ללימודי ספרות וחינוך לשוני לבתי הספר הממלכתיים בישראל.

לימודי הספרות בבתי הספר היסודיים לא כללו עד היום רשימות חובה של יצירות, וכעת קובצו לראשונה שירים וסיפורים ישראלים, קלאסיקה עולמית, לצד קטעי מקורות, לרשימה אחת אותה יהיה חייב כל ילד בישראל להכיר.

בין הספרים החדשים לכיתות א' ב', לצד פו הדב והביצה שהתחפשה ניתן למצוא את: אחד מי יודע, יוסף מוקיר שבת, שלום עליכם מלאכי השרת, והעולם בשעת מתן תורה.

כיתות ג' וד' ילמדו לצד הברווזון המכוער והקוסם מארץ עוץ את: לכה דודי, והיא שעמדה, סיפורו של חוני המעגל, הלל לומד תורה ועוד.

הכיתות הגבוהות ישננו את ידיד נפש, שיר המעלות, סיפורם של קמצא ובר קמצא, וסיפורו של הגר שביקש מהלל הזקן - למדני את כל התורה כשאני עומד על רגל אחת. קטעים אלו יועברו לתלמידים לצד שיר הרעות, בגדי המלך החדשים וצעדים ראשונים.

על פי הפרסום בעיתון הבוקר, יצירות החובה יהוו 20 אחוז מחומר הלימוד במקצועות אלו, כאשר למורים תשאר עדיין בחירה רחבה לשיקולם: 50 אחוז מהחומר מתבסס על בחירה מתוך רשימה גדולה של יצירות נוספות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}