כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

שניים אוחזין בקבר: מלחמת הגאב"ד נגד הראב"ד

גאב"ד ה'עדה החרדית' מגנה מתחרים ל'אתרא קדישא' • לעומתו, ראב"ד ה'עדה', פירסם מכתב תמיכה ב'אגודה למניעת חילולי קברים' • מבולבלים? • המסמכים והסיפור המלא - בפנים

אילוסטרציה
אילוסטרציה

מלחמת המכתבים.

כבר תקופה ארוכה שמתנהל מאבק בין 'האגודה למניעת חילולי קברים' לבין הארגון 'אתרא קדישא'.

תפקידם של שני הארגונים, הוא למנוע את חילולי הקברים ברחבי הארץ, בפרויקטים של חברות נדל"ן. האגודה טוענת כי ארגון 'אתרא קדישא' לא מתנהל בצורה נקייה וכי כוונות מנהליה אינן טהורות.

מנגד, ב'אתרא קדישא' טוענים, כי 'האגודה' הוא ארגון המנסה לתפוס כותרות על חשבונם, ועל חשבון מנהליו, זה תקופה ארוכה.

פרק הסכסוך מגיע היום (ד) ללוחות המודעות.

במכתב עליו חתום גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס ורבנים נוספים חברי 'העדה', נכתב כי מי שאחראי לטיפול בקברים ובעצמות יהודים בפרויקטים שונים הוא רק ארגון 'אתרא קדישא' - "המתנהל בתבונה השכל ודעת כיובל שנים".

בהמשך נכתב מפורשות: "וכל המפריע להם בפעולותיהם או פעולות שלא בתיאום עמהם- גם אם כוונתם לטובה והצלה - הרי הוא חבר לאיש משחית והוי כנותן יד לחילול קברי ישראל ועתיד לתת על כך את הדין".

הדברים הופצו ברחבי השכונות בעיר בית שמש ובירושלים.

מנגד, ב'אגודה למניעת חילולי קברים' קיבלו היום מכתב תמיכה מפתיע מראב"ד 'העדה החרדית', הגר"מ שטרנבוך: "הנני מצטרף עמהם בקריאה וזעקה, שעד היום ב"ה הינם פועלים נפלאות, להציל מביזיון מתים וקבורת עצמות".

עוד מוסיף הראב"ד: "לכן אני קורא אחבנ"י, אל תעמדו מרחוק, תהיו שותפים למצווה רבה כזאת".

יצוין, כי חתימתו של הראב"ד על מכתב נפרד התקבלה לאחר שורה ארוכה של גדולי ישראל שחתמו על מכתב תמיכה ב'אגודה'. בין החתומים: הגר"ח קנייבסקי, הגראי"ל שטיינמן, הגר"נ קרליץ והגרי"ש אלישיב.

המסמכים לפניכם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}