כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

פרסום ראשון: הגרי"ש והגראי"ל חתמו על מכתב בפרשת 'איתרי'- לא מוכן

פרסום ראשון: הגרי"ש והגראי"ל חתמו על מכתב בפרשת 'איתרי'- לא מוכן

  • י' אב התשע"א

מהפך במאבק השליטה בישיבת 'איתרי': לאחר שמספר בוגרי הישיבה עתרו לבית המשפט כדי לקבל את ניהול הישיבה לידיהם הוציא השבוע בית דינו של הגר"נ קרליץ מכתב עליו חתומים גדולי ישראל לפיו מי שמפר את פסק דינו הישן של בית הדין הוא מרים יד בתורת משה.

הרקע לדברים מתחיל בוויכוח ישן המתנהל בישיבת 'איתרי' בין שני מחנות.

לפני מספר חודשים, לאחר מאבק שליטה בניהול הישיבה פסק בית הדין כי תמונה עמותה ('עמותת איתרי'- י.א.) בה יהיו חברים מספר ידידי הישיבה ובוגריה ותפקיד הניהול יעבור בצורה מלאה לידם.

מספר בוגרי הישיבה השייכים לעמותה השנייה ('נזר מרדכי'- י.א.) החליטו כי הם מתעלמים מפסק הדין ובחרו ללכת לבית המשפט שפסק באופן מפתיע להוסיף 150 חברים לעמותה הקיימת. משמעות הפסק היה להעביר את ניהול הישיבה למספר רב של בוגריה דבר המנוגד להחלטת בית הדין.

במכתב מיוחד שמתפרסם לראשונה עליו חתומים, הגרי"ש אלישיב, הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, הגר"נ קרליץ, הגר"י סילמן ומספר רבנים נוספים נכתב כי חובה לבחור ברשימת חברי הוועד שהציע בי"ד בעבר.

בנוסף, יצוין כי חברי הוועדה שייפו את כוחם לטובת חברים אחרים שלא מתוך הרשימה צריכים לייפות את כוחם בשנית לחברי הוועדה הנמצאים ברשימת בי"ד. "משמעותו של הפסק שמי שיפעל אחרת הוא מרים יד בתורת משה", אומר אחד מחברי הוועדה.

בסיום המכתב נכתב כי: "אי ציות לפסק בית הדין.....הרי הוא מרים יד בתורת משה ועונשו חמור, ועל כן חובה על כל אחד לציית ללא עוררין לכל האמור בזה". אחד מידידי הישיבה הנמנה על הרשימה של עמותת איתרי אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מדובר במהפך. בית הדין של הגר"נ קרליץ יצאו בקריאה נחרצת לקיים את פסק הדין שהוציאו. יש תחושה כעת שמי שלא יפעל לפי הפסק הוא משחק באש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}