כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

'בין הזמנים' של החמאס: אימונים צבאיים נגד ישראל

חמאס מנצל את קייטנות הקיץ אותן הוא מעביר ברצועת עזה, לטובת העברת מסרי הסתה פוליטיים • צה"ל: חמאס רואה בכך אמצעי חשוב לטיפוח דור צעיר של פעילים ושל תומכים

צילום: פורום חמאס
צילום: פורום חמאס

חמאס מנצל את קייטנות הקיץ אותן הוא מעביר ברצועת עזה, לטובת העברת מסרי הסתה פוליטיים. על פי מרכז המידע למודיעין ולטרור, גם השנה התקיימו בחודשים יוני-אוגוסט 2011 מחנות הקיץ ברחבי רצועת עזה, פרי יוזמת ממשל חמאס והזרוע הצבאית של חמאס.

סיסמאות מחנות הקיץ של חמאס השנה היו "ניצחון באמצעות הנוער" ו"מחנות השיבה", כשבפעילויות הקיץ נטלו חלק עשרות אלפי תלמידי בתי הספר היסודיים, חטיבת הביניים ובתי הספר התיכוניים. בצד פעילויות חברתיות, הועברו במחנות הללו (כמדי שנה) גם שיעורי קוראן, אינדוקטרינציה פוליטית-חמאסית ואימונים סמי-צבאיים.

במל"מ ציינים כי חמאס ושאר ארגוני הטרור הפועלים ברצועת עזה, רואים במחנות הקיץ כלי להטמעת הערכים האידיאולוגים שלהם ואמצעי חשוב לטיפוח דור צעיר של פעילים ושל תומכים. במרכזם של ערכים אלו עומדים האסלאם הרדיקלי, "שחרור פלסטין", הג'האד והמוות למען אללה ומסרים נוספים הלקוחים מהאידיאולוגיה ומהאסטרטגיה של חמאס בסכסוך הישראלי-פלסטיני (תמיכה ב"זכות השיבה", דרישה לשחרור כל האסירים הפלסטינים, "שחרור" פלסטין מידי ישראל והטמעת השנאה לישראל ולעם היהודי). במחנות הללו מבקרים לעתים פעילים בכירים בחמאס ומסייעים להטמעת המסרים הפוליטיים בקרב הנערים.

במקביל לקייטנות בהן תומך חמאס, קיים ארגון הסעד העולמי אונר"א מערכת מקבילה של מחנות קיץ, בהם השתתפו כרבע מיליון מילדי הרצועה. במל"מ ציינו כי במחנות הקיץ של אונר"א מושם הדגש על פעילות חברתית ועל הנחלת ערכים אוניברסאליים כגון שלום ודו-קיום, ללא האינדוקטרינציה הפוליטית-דתית והאמונים הסמי-צבאיים המאפיינים את מחנות חמאס. "על רקע זה, כמו בשנים האחרונות, גם השנה היו מחנות קיץ אלו קורבן להתנכלויות מצד גורמים אסלאמיים קיצוניים הרואים בהם "גורם מתחרה" על ליבו ועל ותודעתו של הדור הצעיר וכן מאשימים את אונר"א כי המחנות "משחיתים" את הנוער", ציינו במל"מ.

כאמור, מחנות הקיץ פעלו תחת הסיסמא "ניצחון באמצעות הנוער" (פלסטין אליום, 12 ביוני 2011). סיסמה נוספת הייתה "מחנות השיבה" (קרי, שיבת הפליטים הפלסטינים לישראל, מוטיב שמוטמע בבני הנוער שבמחנות בשנים האחרונות). בדו"ח המל"מ הדגישו כי מוסא אלסמאכ בכיר בחמאס וחבר בוועדה המרכזית של מחנות הקיץ בעזה, קרא להורים לשלוח את ילדיהם למחנות הקיץ כדי שיבלו בהם את חופשתם וכדי שיספגו ערכים "אסלאמיים ולאומיים".

"בהצהרות פומביות לגבי מטרות הפעילות הדגישו דוברי חמאס, כי מטרת מחנות הקיץ הנה חינוך הדור הצעיר על ברכי ערכי הדת, המוסר והתרבות", נטען בדו"ח המל"מ. אולם בפועל, כמדי שנה, לצד הפעילות החברתית המגוונת, נכללו במחנות הקיץ שלושה נושאים עיקריים המשקפים את סדר היום של חמאס: אימונים סמי-צבאיים, הנחלת המסרים הפוליטיים של חמאס ואינדוקטרינציה דתית ברוח האסלאם הקיצוני.

מעדויות אותן פרסם המל"מ עולה כי בחלק מהמקרים הם נושאים רובים מעץ אולם חלקם, הבוגרים שבהם, משתמשים גם ברובים אמיתיים. האימונים כוללים תרגילים שונים, קרב מגע, טיפוס על חבלים קפיצה וזחילה וכן הפעלת אמצעי לחימה בעיקר נשק קל. צילומים מהמחנות שהתפרסמו מעידים כי גם השנה התקיימה פעילות שכזאת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}