כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אשר יגורנו בא • מאהל מחאה נגד חריש

בעקבות הפרסום התמוה על הרחבת הבנייה לחרדים בחריש - התעוררו תושביה החילונים למחאה • מאהל הוקם במרכז העיר: "אנשים ישנים באוהלים בעוד שלחרדים מקימים עיר"

כרזת מחאה נגד הבנייה בחריש
כרזת מחאה נגד הבנייה בחריש

רק ימים אחדים חלפו מאז העלינו באתר טור ביקורת על פרסום הידיעה לפיה אישר שר הפנים, אלי ישי, את הקמתן של כמה אלפי יחידות דיור חדשות בישוב חריש.

עוד בנושא:
להיכן נעלם ההיגיון של הדוברים החרדים? • טור אישי


כזכור, כבר באותו יום פרסם הכתב הכלכלי נחמיה שטרסלר, ביקורת על ההחלטה. אך בזאת לא תם הסיפור: אתמול, בשעות הצהרים, החליטו תושביו החילוניים של הישוב, להקים מאהל אותו יאכלסו בעשרות צעירים מכל יישובי הסביבה במחאה על הכוונה לאכלס את חריש בחרדים.

הם פרקו מתוך משאית גדולה שני קראוונים 'על' הרחוב הראשי של העיר, והכריזו על "מאחז לזמן ממושך".

דרישת המפגינים - כפי שמציג אותה יו"ר ועד הפעולה, חמי בר אור - היא לפתוח את העיר לדיור לכלל האוכלוסיה. "נראה לנו אבסורד שבזמן שאנשים ישנים באוהלים ברחובות, במרחק 10 דקות נסיעה מפה, כאן מקימים עיר שלמה שמיועדת לחרדים בלבד", אמר למקומון "mynet".

"אנחנו לא נזוז מכאן", מבטיחים הצעירים, ומצטרפים למחאת האוהלים הארצית ממקום מושבם, בחריש.

לדברי ראש המועצה המקומית חריש, ניסים דהאן, אין שחר להאשמות לפיהן מדובר בקריטריונים המתאימים לציבור החרדי בלבד. לטענתו, פתוחים המכרזים לכלל הציבור.

במשרד השיכון הודו כי "בהתאם להחלטת הממשלה, מוקמת העיר חריש שמבני הציבור בה מותאמים לציבור החרדי. התושבים שמתגוררים כעת בחריש יוכלו להמשיך ולגור בה בשכונה בה הם מתגוררים", אך הוסיפו כי "יחידות הדיור המותאמות לאוכלוסייה החרדית הינן בשכונה נפרדת המתוכננת על ידי משרד השיכון".

כאמור, אילו רק לא פורסמה הידיעה הנ"ל אולי היה נחסך מאיתנו כאב הראש המתואר. דובריו של השר, אגב, הסבירו לי כי שחררו את ההודעה רק לאחר שהיא פורסמה, בלי תכנון מוקדם, בנאום של אחד הפוליטיקאים החרדים בוועידת ניר עציון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}