כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

בליץ בלונדון • "אנו נמלטים לישראל" • דיווח מהשטח

המהומות בלונדון מתפשטות • תושביה החרדים של שכונת 'סטמפורד היל' - מסתגרים בבתיהם • תושב השכונה: "יש פחד ברחובות - אנו עוברים לישראל" • סיקור ווידאו

המהומות בלונדון
המהומות בלונדון






באדיבות ערוץ10



לילה שלישי של מהומות בלונדון והן רק מחריפות.

היום (ג) נרשם מקרה מוות ראשון בהתפרעויות. על פי דיווח ה- BBC, מת מפצעיו צעיר בן 26, שנורה אמש כשישב במכוניתו. לא ברור אם ההרוג הוא שוטר, אחד המתפרעים או עובר אורח.

עוד בנושא:
אימה בלונדון • "אנשים פחדו לצאת לבית הכנסת"
תדהמה: חרדים נראו במהומות השחורים בלונדון
האימה בלונדון: "כולנו ברחנו בהיסטריה"

עד כה נמסר על 79 שוטרים שנפצעו באירועים, 44 מהם רק הלילה. מצבו של אחד מהם קשה ונשקפת סכנה לחייו.

בלילה האחרון, המהומות התרחבו גם לערים אחרות.

בקרב תושביה החרדים של שכונת סטמפורד היל הלונדונית, גוברת הבהלה, שכן שכונת טוטנהיים, שם החלו המהומות מצויה במרחק הליכה ממקום מגוריהם.

"אני חושב שיש לנו מזל שאנחנו עולים על טיסה ביום חמישי בלילה לישראל יחד עם כל המשפחה", אומר אברהם, אב ל- 4 ילדים ותושב השכונה: "אני לא יודע לאן זה עלול להתפתח אבל ברור שיש פחד. גם כאן אנחנו נתקלים מידי יום בשחורים שמסתובבים ברחובות, אך כעת אי אפשר לדעת כיצד יגיבו".

לדבריו, שורר חשש ופחד ברחובות ובקהילה. "אנשים מדברים על המהומות ללא הפסקה וחוששים לתת לילדים לצאת לרחוב. אנחנו נכנסים לתקופה של חופש ומקווים שהכל יסתיים במהרה".

ראש הממשלה דייוויד קמרון, שב מחופשתו באיטליה והבטיח כי "הלילה יהיו 16 אלף שוטרים ברחובות, לעומת 6,000 אתמול. התהליכים המשפטיים יזורזו ויהיו עוד הרבה מעצרים. אנו נחושים לעשות צדק".

בנוסף, נמסר מהמשטרה כי נשקל שינוי במדיניות השימוש בנשק: לראשונה יותר לשוטרים לשאת נשק טעון בכדורי גומי. "זאת טקטיקה שייעשה בה שימוש אם נמצא שזה הכרחי", אמר לכתבים סגן המשנה למפכ"ל, סטיבן קוונאג'.

מהומות חסרות תקדים

שוקי מוזס, חרדי תושב סטמפורד היל וישראלי לשעבר מעיד על האימה ועל החשש ברחובות השכונה: "זה מאד מפחיד, פחד לצאת בלילה לרחובות".

שוקי המתגורר באנגליה זה 35 שנה החליט גם הוא לשלוח את ילדיו לישראל - ליתר ביטחון: "החל מ-17:00-18:00 בערב, כל החנויות נסגרות ורואים ניידות משטרה, סירנות ומסוקים באוויר".

"רואים קבוצות הולכים עם הכובעים והצעיפים, רצים, פורצים לחנויות בוזזים ושורפים מכוניות בכל פינה".

שוקי הוא בעל מאפייה בשכונה שנאלץ לסגור את העסק שלו בעקבות המצב ומחשש שהבוזזים יגיעו גם לאזור מגוריו, הסמוך למקום בו פרצו המהומות ביום שבת.

"יש פה משטרה יהודית מקומית (השומרים - י.א.) שפועלת בשיתוף עם המשטרה והם התקשרו להודיע לסגור את החנויות, כי חששו שהבוזזים יגיעו לאזור. כל לילה זה הולך ומחמיר". לדבריו, המהומות הפעם לא דומות לאף הפרות סדר שהיו בעבר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}