כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הפוליטיקאים מודים: "יש שנאה וניכור בעם"

יו"ר הכנסת ריבלין וסגנית השר לאה נס מצאו זמן להיפגש עם קבוצה חרדית מה'פייסבוק' • "שלא נשכח לאן הובילה שנאת החינם. כשאומרים שהעם רוצה צדק חברתי, העם הוא כולם".

היו"ר והסגנית במפגש הטעון
היו"ר והסגנית במפגש הטעון

לא תאמינו מה עושה הכנסת בזמן הפגרה שלה.

אתמול (ב') ערב תשעה באב, התכנסו ובאו חברי קבוצת פייסבוק, חרדים וחילוניים, למפגש בלתי אמצעי עם יו"ר הכנסת, ראובן רובי ריבלין ועם סגנית השר, לאה נס.

לא ברור אם יש לכך היתר הלכתי כלשהו, אבל מתברר כי במשך תקופה ארוכה יוצרים חרדים וחילונים קשר במסגרת קבוצת פייסבוק העונה לשם "חרדים – נעים להכיר". המטרה: לערוך לציבור החילוני היכרות עם הציבור החרדי, עם הצדדים היפים שלו.

כאמור, לא ברור אם מישהו שאל רב בטרם נכנס להרפתקה והאם יש לכך היתר כלשהו, אנחנו רק מדווחים על כך as-it...

"אני מלא התפעלות מהיוזמה למפגש ייחודי ובלתי אמצעי זה, שכבר חשבנו אותו לבלתי אפשרי. זהו בירור אמיתי ו'מחלוקת לשם שמיים', שסופה להתקיים", פתח ואמר היו"ר ריבלין. כזכור, לפני מספר שבועות קיבץ ללשכתו עורכים בתקשורת החרדית כדי להכיר יותר את עולמו של הציבור החרדי, והמפגש אתמול הוא המשך ישיר למגמה שלו להרחיב את היכרותו עם כל הקהלים בחברה הישראלית.

ריבלין הוסיף כי "ה'חוויה הישראלית' המשתקפת בכנסת מורכבת מרבדיה השונים ומייצגת ניגודים. הדיונים בכנסת משפיעים על כל רבדי חיינו. כבכל מקום מתקיים כאן ויכוח עז, אך רק כאן מכריעים. הבעיות שלנו מורכבות, השסעים רחבים, אך אתם מוכיחים שאפשר להיות קשובים באמת זה לזה. הידברות כמו זו היא נשמת אפנו, אך לצערנו מאד חסרה במקומותינו. כוחה של קבוצה זו, ביכולתה ליצור שיח והיכולת להחליף דעות, גם בהעדר הסכמה".

סגנית השר, לאה נס, התייחסה בדבריו למחאה החברתית, ולהקשר שלה ברוח ערב הצום והחורבן. "אומרים שבגלל שנאת חינם חרב בית המקדש... "אני מרגישה אי נוחות שמתחת לפני השטח אני שומעת את מובילי המחאה מתראיינים בכלי התקשורת ומדברים 'אנחנו' ו'הם' ואני מרגישה ניכור ושנאה לחלק מהעם. אנו מדברים רבות על כך ש'בשל שנאת חינם חרבה ירושלים' - במילים שנאת חינם, מדובר על חברה מעוותת, מנוכרת, עם פערים חברתיים עצומים ואדישות כלפי מצוקות של שכבות מסוימות, של האחר".

"אני מציינת זאת כאן בפורום זה - כי חשוב לי לומר שאני כמו רבים כמותי מזדהים מאוד עם הטענות העומדות בבסיס המחאה, כואבים את אותו הכאב עליו מוחים רבבות ברחובות - אך חשה גם אי נוחות. כאשר מתחת לפני השטח רוחשת הרבה איבה, הרבה ניכור, לציבור שלם. אני כואבת לשמוע, לא פעם מהדוברים שמתראיינים מן המחאה על אנחנו והם. שוב חוטאים בשנאת חינם.

נס פנתה למובילי המחאה ובקשה כי 'אם אנו מדברים על מחאה חברתית, על אחווה של העם- אז זה כולם כולל כולם! גם חרדים. בקוראכם העם החליט צדק חברתי- החרדי הוא חלק מהעם שלכם- שלנו".

"שלא נשכח לאן הובילה שנאת החינם", סיימה את דבריה. כשאומרים שהעם רוצה צדק חברתי, העם הוא כולם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}