כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

זעזוע • גרפיטי רוסס בט' באב על בית האדמו"ר • תיעוד

מנכ"ל מוסדות רבי שלמה מזוועהיל נעצר בחשד להונאה - והחסידים החליטו: הפלג היריב הלשין • מה הגיב האדמו"ר על הגרפיטי שרוסס בפתח ביתו ובמרכז החסידות?

הגרפיטי שרוסס על מרכז החסידות נגד האדמו"ר. צילום: בחדרי חרדים
הגרפיטי שרוסס על מרכז החסידות נגד האדמו"ר. צילום: בחדרי חרדים



הסיכסוך בין הפלגים בחסידות זוועהיל מגיע בעיצומו של ט' באב למפגן של שנאת חינם: כתובות נאצה רוססו על ביתו של האדמו"ר רבי גדליה משה מזוועהיל, כמו גם על מרכז החסידות ובית המדרש.

חסידות זוועהיל שלאחר פטירתו של האדמו"ר הקודם, הרה"צ רבי אברהם גולדמן זצ"ל, נחלקה לשניים בסכסוך כואב: הבן הצעיר, רבי שלמה גודלמן מזוועהיל, קיבל את מוסדות החסידות, בעוד הבן הבכור, רבי גדליה משה מזוועהיל, בונה לחסידיו מוסדות חדשים. בן זה היה מי שבנה את מוסדות זועהיל בחייו של האב.

המחלוקת בחסידות מתנהלת בבתי משפט, עוד מימי חיותו של האבא, האדמו"ר זצ"ל.

אתמול, ללא כל קשר למחלוקת בין הפלגים, נעצר מנכ"ל מוסדות זוועהיל של פלג רבי שלמה, בעוד אביו ומנהל נוסף בחסידות עוכבו לחקירה, בחשד כי בניין התלמוד תורה שנמסר לחסידות על-ידי עיריית ירושלים, מושכר לתלמוד תורה 'עץ חיים' המיתולגי, שבנינו נהרס לפני שנה. במסמכי העמותה מוצהר כי התלמוד תורה שייך לחסידות, בו בזמן שהתלמוד תורה של החסידות נסגר לפני כשנה, בעקבות חובות.

בעקבות המעצר, חושדים חסידיו של רבי שלמה, כי ידם של חסידי האח הבכור, רבי גדליה משה, במעל המסירה למשטרה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי כבר מזה שנה מתנהלת חקירה סמויה בפרשת השכרת התלמוד תורה, ולחסידי רבי גדליה משה מזוועהיל אין קשר לפרשה.

"הנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים"

אך אמש זה קרה: לקראת השעה 2:00 לפנות בוקר, רוססו כתובות גרפיטי מכפישות על קירות ביתו של האדמו"ר רבי גדליה משה מזוועהיל, הממוקם ברחוב שמואל הנביא 34 בירושלים.

כתובות גרפטי רוססו גם על קירות מרכז החסידות, הממוקם ברחוב שמואל הנביא 55.

באותה שעה רוססו כתובות גרפטי גם על בית המדרש של החסידות ברחוב פחד יצחק 6 בעיר ביתר עילית.

גורמים בחסידות זוועהיל של פלג רבי גדליה משה אומרים 'לבחדרי חרדים': "מי היה מאמין שבעיצומו של יום תשעה באב – היום בו נחרב בית המקדש - יגיעו אנשים לכזו דיוטא תחתונה.

"כשהרבי יצא בבוקר לתפילה ולאמירת הקינות, הוא ראה את הגרפיטי והתבטא: 'אני מבקש בכל לשון של בקשה - לא להגיב. הנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים, עליהם הכתוב אומר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו', אמר האדמו"ר".























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 70 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}