כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מהקוטג' לספרי הלימוד • "אין הצדקה למחירים הגבוהים"

איציק אלרוב, האיש והקוטג', לא נח לרגע • לקראת פתיחת שנת הלימודים, פתח מאבק חברתי חדש נגד מחירי ספרי הלימוד • ולא, הוא לא מתכנן להוציא אנשים לרחובות

ספרים. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
ספרים. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

מוביל המחאות איציק אלרוב לא נח לרגע: אחרי שיותר מ-150 אלף איש הצטרפו לקבוצה שפתח לפני מספר שבועות נגד מחיר הקוטג' הוא ממשיך למאבק הבא - והפעם נגד מחירם של ספרי הלימוד.

לפני 4 ימים פתח אלרוב קבוצה חדשה בפייסבוק, בה הוא מוחה על מחירם של ספרי הלימוד היקרים. "פנו אליי הרבה הורים לקראת שנת הלימודים הקרובה", הוא מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "החלטתי שאין שום הצדקה להוצאות כה גדולות.

"בממוצע עלותו של ספר לפני שהוא מגיע לחנות הוא בין 10 ל-15 שקלים ובחנות הוא נמכר ב-100 שקלים - וחוברת שנמכרת ב-70 או 80 שקלים. אין כל היגיון אמיתי לשלם את המחירים הגבוהים הללו".

לקבוצה של אלרוב הצטרפו עד כה כמה מאות אנשים. "קוטג' יש רק פעם אחת", הוא מסביר. "המאבק לא פונה לאותו קהל. המאבק על ספרי הלימוד פונה להורים לילדים שצריכים להוציא מאות שקלים לספרי לימוד ובמקרה הגרוע הורה שיש לו מספר ילדים צריך גם להוציא אלפי שקלים".

• למה לא תוציא את האנשים לרחובות?

"להוציא לרחובות זה לא נכון במקרה כזה. המחאה של האוהלים היא נכונה לטווח רחוק. אנחנו צריכים להגיד כולם יחד שאנחנו לא קונים את ספרי לימוד השנה וזה בהחלט יעזור בטווח הקצר".

לדברי אלרוב, מאז פתח במאבק - הוקמה ועדה נוספת במשרד החינוך שתבדוק את הפיקוח על מחירי הספרים.

האם יש קשר בין הדברים? לטענתו, התשובה חיובית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}