כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הגדלת מלאי • איכלר מפצל דירות

ח"כ ישראל אייכלר הגיש הצעת חוק 'פיצול דירות גדולות', במטרה להזרים אלפי דירות נוספות לשוק הדירות המושכרות • אילו דירות ניתן יהיה לפצל?

"ראשי רשויות מקומיות לא יאהבו את הצעת החוק". ח"כ ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן
"ראשי רשויות מקומיות לא יאהבו את הצעת החוק". ח"כ ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן

בעקבות האמרת מחירי שכר הדירה, הגיש יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ ישראל אייכלר, הצעת חוק 'פיצול דירות גדולות', במטרה להזרים אלפי דירות נוספות לשוק הדירות המושכרות.

תקוותו הגדולה היא, כי הדבר יוביל להוזלת מחירי השכירות.

בהצעת החוק נאמר: "למרות האמור בחוק התכנון והבניה, פיצול דירה בתנאים מסויימים לא ידרוש היתר בניה מאת הרשות המקומית".

אייכלר הדגיש, כי מדובר בהוראת שעה של כמה שנים, עד שהשוק יוצף במלאי דירות חדשות. כמו כן הוא פירט בחוק מספר תנאים מינימליים הנדרשים לפיצול הדירה, כדי למנוע ניצול ואחסון משפחות צעירות בצינוקים קטנים.

הפיצול יותר ללא צורך בהיתר בניה עירוני, רק בדירה מקורית שעולה על 100 מטר מרובע. כמו כן חייבת להיות הדירה המפוצלת במינימום של 35 מטר. המשכיר יחויב לבנות בה מטבח נפרד, שירותים נפרדים וכניסה נפרדת.

לפי הצעת החוק לא ייגבה היטל השבחה בגין פיצול דירות, כל עוד הן משמשות שוכרים שאינם בעלי הדירה.

כיום קיימים בשוק אלפי דירות גדולות שאינן מושכרות, בין השאר בגלל שלשוכרים אין אפשרות לשלם שכירות של דירה גדולה. רוב האזרחים שומרי חוק, אינם משכירים דירות, בשל הצורך בהיתר בניה, כשהעיריה מתנגדת לה בדרך כלל, מסיבות של העדר תשתיות לדיירים נוספים.

לכן מדובר בהוראת שעה לפיה מוצע לאפשר פיצול דירות גדולות ללא צורך בהיתר בניה וללא צורך בתשלום היטל השבחה, כל עוד הדירה המפוצלת משמשת למגורי שוכרים שאינם בעלי הדירה.

להצעת החוק הצטרפו ח"כים מש"ס ומהליכוד. ח"כ אייכלר הגיש את הצעת החוק עוד לפני הפגרה, כדי שהחוק יוכל לעלות לדיון במליאה מיד עם תחילת כנס החורף, לאחר שהחלה ימי ספירת ימי חובת ההנחה.

"ראשי רשויות מקומיות לא יאהבו את הצעת החוק ואפשר להבין אותם. אבל בלית ברירה חייבים להכנס לפנים משורת הדין, כדי להציל עשוקים מדמי השכירות הגבוהים הנדרשים מהם כיום", סבור איכלר. ובכל זאת,הוא מאמין שעל רקע המחאה והמצוקה יצליח להעביר את החוק
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}