כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"להתחזק נגד שנאת חינם" • אלפים בעצרת של האדמו"ר

אלפים הששתפו בעצרת שערך האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בהיכל בית מדרשו באשדוד, לרגל 'בין המצרים' • הרב קרא לציבור להתחזק באהבת ישראל ולהתרחק משנאת חינם

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו
האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו

למעלה מחמשת אלפים איש התכנסו ביום חמישי האחרון בבית מדרש שובה ישראל באשדוד, כדי לשמוע דברי חיזוק מפי האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו.

האלפים, שגדשו את בית המדרש וסביבותיו, שמעו דברי התעוררות לרגל ימי בין המצרים.

מעט לפני השעה עשר נכנס הרב, כשהוא מלווה בשני מקורביו, הרב ג'י שוטנשטין והרב ראובן בוק מגדולי הפילנתרופים היהודים בעולם - מהדירי התלמוד מקולומבוס אוהיו.


בידיו החזיק רבי יאשיהו את כרכי מסכת כלאיים של הירושלמי, שהוהדרו על-ידי שני הנדבנים, ואשר יצאו זה עתה ממכבש הדפוס.

במשך שעתיים דיבר הרב בפני המתכנסים על חומרת עוון שנאת חינם. בתוך דבריו הזכיר את סבו הדגול ה'באבא מאיר', שהיה דמות ומופת לאהבת ישראל, וגילם בדרכו את תורת הבעל שם טוב, לפיה יש לאהוב כל יהודי: "יהודי יכול לחיות שמונים שנה בעולם הזה רק בשביל לעשות טובה ליהודי אחר", אמר.

הרב פינטו, שחזר שעות ספורות לפני העצרת, מביקור מרגש על קברי אבותיו במרוקו, סיפר על הסבתא שמחה, שהייתה ידועה במידותיה התרומיות. למרות שנפטרה במיעוט שנים, היא הנחילה למשפחתה את היסודות של אהבת ישראל בכל מחיר.

בסיום דבריו שיבח הרב את הנדבן ג'י שוטנשטין וידידו ראובן בוק, על שנטלו על עצמם לההדיר את התלמוד.

"הם הנגישו את התלמוד לכל יהודי באשר הוא. מדובר במהפכה שלא הייתה כדוגמתה מאות בשנים". הנדיב, שהתרגש מדברי הרב, אמר כשקולו חנוק: "הכל בזכותו של אבי שחיפש פרויקט שיביא לאחדות בעם ישראל".

בתוך כך נשלמות ההכנות למסע המיוחד אותו עורך רבי יאשיהו מידי שנה לציונו של ה'פלא יועץ' בבולגריה. אלפים מחסידיו של הרב צפויים להשתתף במסע, שזכה כבר לכינוי 'מסע הישועות'.

השנה, מציינים מקורביו, ילווה המסע באירוע מיוחד: הרב יערוך חלאקה לבנו אליהו מאיר, הקרוי על-שם הגר"א ו'באבא מאיר', על ציון ה'פלא יועץ'.

















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}