כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"גם אברכים אוהבים בגדי מותגים" • הצמד הממותג

משה ויספיש וצבי כהנא, בוגרי 'מיר ברכפלד', קפצו למים • היום הם מחזיקים חנות ובלעדיות על מותג • ה'הלשנות' מהמתחרים והדרישה הישיבתית לחולצות ממותגות ללא סמל

משה ויספיש וצבי כהנא בחנות ה'ממותגת'. צילום: בחדרי חרדים
משה ויספיש וצבי כהנא בחנות ה'ממותגת'. צילום: בחדרי חרדים



הציבור החרדי 'מיתג' את עצמו במהלך השנים כקניין המסתפק במותג לא מוכר ובתנאי שמחירו יהיה שווה לכל נפש.

אלא שהצמד משה ויספיש וצבי כהנא, בוגרי ישיבת 'מיר ברכפלד' המעטירה, חשבו אחרת.

לפני כשנה וחצי הקימו יחד את חנות מותגי האופנה 'סרוול' ברחוב בן גוריון ברמת גן השוכן על גבול בני ברק, והיום הם כבר חושבים על הסניפים הבאים.

ויספיש נשוי + 1 מתגורר בבני ברק. לאחר נישואיו למד כשנה בכולל עד שהצורך בפרנסה הכריע אותו. ההצעה של כהנא להקים עסק עצמאי הגיעה בזמן המתאים ביותר מבחינתו.

• איך הכול התחיל מבחינתך?

"השותף שלי עסק כבר לפני בתחום הביגוד. הוא היה מייבא ארצה בגדי מותגים באופן פרטי ומשווק לחברים. במשך הזמן הוא ראה שיש לזה ביקוש גבוה והחליט למסד את העסק.

"בתחילה פתחנו ביחד מחסן ברישפון והיינו מוכרים לחנויות בכל רחבי הארץ ביגוד ממותג. המחסן, אגב, קיים עד היום, אלא שלפני שנה וחצי החלטנו להקים חנות מסודרת".

• האם הרגשת משיכה מיוחדת לעיסוק בתחום הביגוד?

"לא, אני הגעתי לזה בתור פרנסה, וגם היום אני עוסק בדברים נוספים. אני רואה בזה רק כלי להתפרנס".



יש מודעות למותגים בציבור החרדי

• ויש לזה ביקוש בכלל? מותגים לציבור החרדי?

"ראשית, אנחנו לא פונים אך ורק לציבור החרדי. יש לנו קליינטורה גדולה מאוד של חילונים, אנחנו מקפידים להחזיק בחנות סחורה ממותגת לגברים מכל סוג.

"אבל בהחלט התשובה היא כן, הציבור החרדי צורך מותגים, קשה לשים את האצבע על ציבור מסוים שהוא הקניין העיקרי של מותגים. מגיעים אלינו מכל פלגי הציבור - בחורי ישיבות, אברכים, בעלי בתים וכו'.

"בשנים האחרונות התפתחה בהחלט מודעות לתחום המותגים, אנשים מבינים שבדרך-כלל מותג יוקרתי הוא גם יותר איכותי ואמין".

• עד כמה הביקוש גבוה?

"אני יכול לומר לך שכבר בתקופה הקרובה אנחנו הולכים לפתוח סניף נוסף ברמת גן, ובהמשך בעזרת ה' אנחנו מתכננים להמשיך ולגדול, לפתוח עוד סניפים ברחבי הארץ".

• יצאתם בקמפיינים פרסומיים?

"בהחלט, יצאנו גם בקמפיין לציבור החרדי, ובמקביל הרצנו קמפיין גם בעיתונות החילונית וברדיו".



"אחרי הברכה מרבי דוד קפצנו למים"

• האם התייעצת עם מישהו לפני פתיחת החנות? לא פחדת לקפוץ למים?

"אמנם היו התלבטויות בהתחלה, ובהחלט להיות עצמאי דורש ממך להמר ולקפוץ למים, אבל עברנו ב"ה את השלב הזה בהצלחה יתירה וכיום אני ממליץ בחום להיות אך ורק עצמאי.

"אני ושותפי מעריצים גדולים של המקובל רבי דוד אבוחצירא ועלינו לביתו להתברך מפיו לפני פתיחת החנות.

"צריך להבין משהו: עצמאי הוא ה'בוס' של עצמו, הוא מחליט לעצמו בכל דבר, הוא יכול להתפתח ולהתרחב, אתה עושה מה שנוח לך. למרות שבהחלט אתה משתעבד לעסק הרבה יותר שעות ביום והמחויבות גבוהה הרבה יותר משכיר".

• נשאר לך זמן ל'רוחניות'?

"בהחלט, אני מקפיד כל יום על שיעור דף היומי ואם אפשר אז גם יותר, גם במהלך העבודה יוצא לי הרבה פעמים לעשות חסד עם נצרכים.

"אספר לך משהו: לפני כחודש נכנס אלינו אדם וביקש לקנות לחתן נזקק שהוא מכיר כמה בגדים. ברגע ששמענו שמדובר בנזקק החלטנו שאנחנו רוצים את המצווה לעצמנו ונתנו לו את הבגדים בחינם. קורה גם הרבה פעמים שאנחנו מכירים באופן אישי מישהו נזקק ואנחנו מוכרים לו בגדים במחירי עלות ופחות מכך".

• האם אתם מקפידים להעסיק רק עובדים חרדים?

"בפועל, העובדים שלנו חרדים כולם, אבל אנחנו לא מקפידים על זה בדווקא, אנחנו פונים כחנות לכל סוגי האוכלוסייה ולכן גם לא חושבים על כיוון כזה של 'להעסיק רק חרדים'".



מהסנדויצ'ים ועד המזוודות

בשלב זה של הראיון נכנס לחנות צבי כהנא - השותף והיוזם של החנות.

• אז איך בעצם הכול התחיל?

"כבחור הייתי נוסע רבות לארה"ב ומביא איתי בחזור מזוודות של בגדי מותגים למכור לחברים. בשלב מסוים ראיתי שיש לזה ביקוש גבוה ויש כאן פוטנציאל משמעותי להצלחה. פניתי למשה, שהיה חבר טוב שלי והכרתי אותו כבעל מרץ, ויחד הקמנו את העסק.

"בתחילה חשבנו לפתוח משהו קטן. אני עצמי לא האמנתי שנגיע למצב כזה, שאנחנו כבר מתרחבים לסניפים נוספים ומחזיקים גם את המחסן ברישפון במקביל לחנות עצמה".

• לפני הביגוד התעסקת בדברים אחרים?

"כן, התחלתי את ה'ביזנס' בקו אספקה של סנדויצ'ים לחנויות בבני ברק. הייתי מחלק כל בוקר כ-450 סנדויצ'ים לחנויות. בהמשך מכרתי את הקו הזה ועברתי לעבוד בשיווק של מדפסות ב'קשת פרינט'. לפני כשנתיים התחלתי עם הביגוד".

• האם הכול הלך כשורה בהקמת החנות?

"כשפתחנו את החנות, ניסו להילחם בנו. כי מצד אחד שברנו את מחירי הקניון בכ-50% - כך שהיה אפשר להשיג ביגוד יוקרתי במחיר סביר, ומצד שני הייתה חווית קניה שלא כמו במכירות במחסנים שרובם מלאים בסחורה ישנה או עודפים.

"היו נסיונות לתבוע אותנו בכל מיני סיפורים משונים כאילו אנחנו מביאים סחורה מזויפת ועוד כל מיני עלילות שנועדו להצר את צעדנו, אבל ב"ה התגברנו על הדברים האלה ואנחנו היום עם הפנים קדימה".



"בשל החשש ההלכתי - נמנענו ממכירת בגדי נשים"

• מלכתחילה התמקדתם רק בבגדי גברים?

"בהתחלה ייבאנו גם בגדי מותגים לנשים ולילדים, אבל ראינו שאם נתרחב מדי וניקח מהכול, נתקשה מאוד להביא את הכי טוב. לכן הצטמצמנו לבגדי גברים בלבד כדי להתמקצע ולהתמקד בתחום מסוים בו נהיה ה'טופ'.

"בנוסף, אחת הסיבות שנמנענו מלמכור בגדי נשים היא מכיוון שאנחנו פונים לציבור החילוני גם, ולא רצינו להיכשל במכירת בגדים שאינם צנועים. לכן העדפנו לוותר על זה ולהתמקד בבגדי גברים בלבד".

• האם יש צורך בהתאמה יחודית לבני הישיבות?

"יש נקודה שמאפיינת בחורי ישיבות בדרך כלל. בהרבה מהישיבות בחורים מעדיפים לא להסתובב עם הסמל של המותג על החולצה. מצד שני, הם מעוניינים לקנות בגד איכותי, לכן אנחנו מייבאים במיוחד בשבילם חולצות לבנות ממותגות ללא הסמל.

"יש לנו גם מותג ייחודי שאנחנו היבואנים הבלעדיים שלו בארץ - 'ברוקס ברדרס' - שהיתרון הגדול שלו הוא אל-קמט, בחורי ישיבות אוהבים מאוד את המותג הזה, מה גם שאנחנו משיגים אותו במחיר מסובסד במיוחד, כך חולצה כזאת שעולה בארה"ב קרוב ל-400 שקל, נמכרת אצלינו ב-300 שקל בלבד".



המשותף לתושבי רמאללה וליעקב גוטרמן

• נתקלת כבר בלקוח שקונה מותגים מעבר ליכולתו?

"כן, יש אנשים שזה התחביב שלהם, להתלבש 'ממותג'. יש לנו לקוח שמגיע אלינו באוטובוס וחוסך פרוטה לפרוטה בשביל להרשות לעצמו לקנות בגדי מותגים בסכומים גבוהים.

"צברנו לעצמנו לקוחות נאמנים. יש לנו אפילו לקוחות פלסטינים שמגיעים לכאן במיוחד מרמאללה בשביל לקנות את המותגים האהובים עליהם".

צבי, כמו שותפו, מקפיד על שיעור דף היומי ומציין גם הוא בשמחה את האפשרות שנקרית בדרכם לרוב לגמול חסד עם נזקקים.

"הרבה פעמים אני שומע על חתן במצב קשה או בחור ישיבה נזקק ואני מארגן לו ביגוד מכובד בחינם. החסד הוא אחד הדברים החשובים לי ביותר בעסק ולדעתי הוא 'סוד ההצלחה' האמיתי שלנו".

• איך מגיבים לקוחות חילונים שמגלים שהעסק שייך לחרדים?

"רובם המוחלט מגיב בהפתעה בתחילה. הם לא מורגלים לחשוב שחרדים 'יודעים' להתלבש טוב ובטח שלא להקים ולתפעל עסק כזה, אבל בהמשך כולם מחמיאים שלחרדים בהחלט יש טעם טוב והם יודעים לבחור בגדים איכותיים.

"אני מרגיש גם שזה משנה את התדמית של הרבה מהם על הציבור החרדי, שהנה יש חרדים צעירים שעובדים ומתפרנסים ועוד בתחום 'יוקרתי'".

• אתה יכול לציין מישהו מוכר שקונה אצלכם?

"יעקב גוטרמן, ראש עיריית מודיעין עילית, לצד הרבה זמרים מוכרים, יש גם ראשי ישיבות ורבנים שקונים אצלנו הרבה פעמים ביגוד למשפחה אבל אני מעדיף שלא לפרט כי לרבים מהם חשובה הפרטיות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}