כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ומי נלחם נגד משרד הפנים? ח"כ אמנון כהן

לרבים מהישובים הדרוזים אין עד היום תוכנית מיתאר מסודרת • מתברר שמי שנלחם בעד שיפור מצבם, ונגד משרד הפנים - הוא דווקא אמנון כהן מש"ס • כל הפרטים

אלי ישי בדלית-אל-כרמל
אלי ישי בדלית-אל-כרמל

הבוקר (א') קיימה ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ אמנון כהן מש"ס, דיון טעון וסוער שעסק בהיעדרם של תכניות מתאר מאושרות בישובים הדרוזים, ובנזקים הנגרמים לתושבים בעקבות כך.

מי שעוקב אחר דיוני הוועדה, יודע שמאז נכנס כהן לתפקידו הוא 'לא שם חשבון' ונוגע בנושאים הכואבים ביותר, ללא רחם וללא כל מתן הנחות, גם לא ל'מקורבים'.

בפתח הדיון, ציין כהן כי הוועדה דנה כבר בנושא מספר פעמים אולם עדיין ללא כל התקדמות. כיוון שכך ביקש מהנהגת משרד הפנים להגיע לדיון על מנת לנסות להתחקות אחר שורש הבעיה. אסור לשכוח שהנהגת משרד הפנים היא...השר אלי ישי, יו"ר מפלגתו. אלא שכהן, כמו כולנו, יודע היטב כי מי ששולט באמת במשרדי הממשלה הם הפקידים, שלעיתים יכולים להוציא שר מדעתו בדרך לשינוי כלשהו.

לגופם של דברים, הציג ח"כ מגלי והבה, יוזם הדיון, הציג את הנושא. מדובר ב- 13 רשויות דרוזיות שבהן לא אושרה תכנית המתאר.

משרד הפנים טוען כי אינו יכול לאשר את תכניות המתאר ללא פתרונות קצה לביוב, שאינו קיים ברשויות אלו, ואולם היעדר תכניות המתאר גורם לכל מי שבונה להיות עבריין בנייה בעל כורחו. בנוסף לכך, חברת החשמל מסרבת לחבר את הבתים ברשויות הללו לחשמל מיכון שאין לתושבים טופס 4. תושבים שנחשבים לעברייני בניה אוימו בקנסות גבוהים מאד, למרות שלא יצרו את המצב בפועל.

ח"כ אמנון כהן אמר כי משרד הפנים הופך את האזרחים, בעל כורחם, לעבריינים ולא ברור למה תכניות המתאר תקועות.

ד"ר שוקי אמרני, המשנה למנכ"ל משרד הפנים, אישר את קיום הבעיה ואמר כי קידום פתרונות הקצה לביוב הוא מפתח חשוב בפתרון הבעיה אולם ציין כי לעיתים לרשויות אין די כספים לפתרונות קצה.

יוסי ברון, ממונה על מחוז צפון במשרד הפנים, אמר כי כל עוד החוק מחייב פתרונות קצה, לא יאושרו תכניות המתאר. הוא הציע לתקן את החקיקה כך שניתן יהיה לאשר את תכניות המתאר.

ראש מועצת דלית אל-כרמל, כרמל נסראלדין, אמר כי "לבית אורן הצליחו לחבר חשמל מיד לאחר השריפה. מדוע אי אפשר למצוא פתרון לדלית אל כרמל?

בתום הדיון, כשעדיין לא הסתמן כל פתרון, דרש ח"כ אמנון כהן כי לדיון הבא ירכז משרד הפנים את כל בעיות פתרונות הקצה של היישובים הדרוזים, תוך כדי הצגת הבעיה התקציבית והתכנונית והצגת החסמים הנוספים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}