כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

היום הראשון לפגרה: ועדת הקליטה בבני ברק

למרות שהפגרה בכנסת כבר החלה - ועדת העלייה והקליטה אינה נופשת • היום ביקרה הוועדה בבני-ברק, כדי לעמוד על מצב העולים בעיר • רה"ע: "הסודנים מפריעים לקליטה"

ועדת הקליטה מבקרת בעיריית בני ברק
ועדת הקליטה מבקרת בעיריית בני ברק

ועדת העלייה והקליטה, הגיעה היום אל העיר בני ברק, כדי לעמוד אחר פעילות העירייה בתחום קליטת העלייה.

"פעילות עיריית בני ברק בתחומי עליה וקליטה מבורכת ומעולה, ומהראוי להגדיל את מספר העולים המתאימים לצביונה של העיר", אמר ח"כ דני דנון, יו"ר הוועדה, בתום יום דיונים וסקירות של הגורמים העירוניים והממשלתיים העוסקים בתחומים אלו.

ראש העיר, יעקב אשר, שיבח את בואם של חברי הוועדה אל העיר, וזאת למרות היות הכנסת בפגרה, "עובדה המוכיחה את ההתעניינות החשובה והמבורכת של הועדה במכלול נושאי העליה והקליטה".

ראש העיר הציג בפני חברי הוועדה מגוון רחב של פעילויות עירוניות בתחומי החינוך והסיוע החברתי, ובהן שורה ארוכה של מוסדות לימוד: 450 גני ילדים ובהם כ-13,400 ילדים; 88 תלמודי תורה ובתי ספר עם 28,672 תלמידים ו- 86 בתי ספר על יסודיים, ישיבות קטנות ומוסדות תיכוניים עם 16,150 תלמידים, כך שלכל עולה ישנו מוסד חינוכי, ברמה גבוהה, ללימודי ילדיו.

כל אלו בתוספת שורה ארוכה של שירותים חברתיים הולמים לשילוב מהיר של העולים בחברה. בבני ברק 8,085 עולים, המהווים 4.9% מאוכלוסיית העיר וממגוון מדינות.

בד בבד, הציג ראש העיר את נושא הימצאותם של שוהים בלתי חוקיים מסודן ואריתראה, בלא פיקוח ממשלתי, כך, שלא אחת, שוהים אלו מפריעים לקליטת העולים ואכלוסם בדירות המתאימות להם.

ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס), חבר ועדת העליה והקליטה, הדגיש בדבריו כי בני ברק, לצד התפתחותה הכלכלית הברוכה בשנים האחרונות, הינה עיר עשירה ברוחניות, וכדברי נציגי משרדי הממשלה, קולטת עליה באיכות ובכבוד, ומשום כך זו סיבה להוסיף לעיר בתקציבי עליה, כדי שתוכל להגדיל את מספר העולים הבאים בשעריה.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}