כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

'דגל ירושלים' - אפליה או ניהול קלוקל? • העימות

עימות חריף בין משרד החינוך לארגון 'דגל ירושלים' שבחסות מאיר פרוש • הארגון: "אנו מופלים לרעה" • משרד החנוך: "ההתנהלות בארגון היא שערורייתית"

כינוס חרום של 'דגל ירושלים'
כינוס חרום של 'דגל ירושלים'



האירוע, שהתקיים ביום ראשון האחרון במבנה ת"ת רוז'ין שבירושלים, היה מרשים בכל קנה מידה:
עשרות רכזי ארגון "דגל ירושלים", התכנסו ובאו כדי להביע "מחאה וזעקה".

על מה ולמה? ובכן, על "ההתנכלות והאפליה המתמשכת כנגד הארגון", כהגדרת המשתתפים והמארגנים.




מספר ימים חלפו בטרם הצלחנו לקבל את התגובות הנדרשות מפי כל הגורמים המעורבים בפרשה, חלקם עשו זאת לציטוט בשמם, ואחרים שלא באופן רשמי.

מתברר כי מדובר בפרשה שהייתה זו שהעכירה את היחסים בין שר החינוך, גדעון סער, לבין סגנו דאז, מאיר פרוש, הרבה לפני שבאה פרשת עמנואל וסתמה כליל את הגולל על מערכת יחסים משופרת בין שני האישים.

הגרסאות בפרשה זו הן שתים, האחת סותרת את רעותה: לדברי הרב ויכלדר, אחד מנציגי הארגון עמו שוחחנו, מדובר כפי שכבר כתבתי ב"מסע רדיפה של משרד החינוך".

ראשית טענתו מופנית לגובה השכר אותו מקבלים מגידי השיעורים בארגון: 12.5 שקלים לשעה, סכום שאינו מתקרב לשכר מינימום. אבל זה עדיין לא הכל. מתברר כי במשך 5 שנים ניהלה העמותה משא ומתן עם מס הכנסה על כך שמגידי שיעורים לא ייאלצו לשלם מס מהסכום הפעוט אותו הם מרוויחים. "במשרד החינוך עלו על זה, לחצו עלינו לסיים את ההתדיינות ובינתיים לא העבירו לנו כספים. בסופו של דבר הגענו לפשרה לפיה ימחוק מס הכנסה 70% מהסכום, 30% נשלם בתשלומים, וכך אכן עשינו. ובכל זאת, משרד החינוך עדיין לא העביר אלינו את הכספים המגיעים לנו - למשל, בשנת 2010, את מיליון השקלים שיועדו עבורנו, חילקו לעמותות אחרות".

במשרד החינוך, לעומת זאת, מספרים גורמים בכירים על התנהלות בלתי ישרה, בלשון עדינה, שהתנהלה בארגון "דגל ירושלים" ו"פרחי הדגל". הם מדברים על שיעורים שנרשמו בערים, בהן לא נערכו שיעורים בפועל, ועל משכורות, שמעולם לא הועברו למגידי השיעורים. הם אפילו יודעים לספר על תלונות שהועברו אליהם ממגידי שיעור ממורמרים, שהבינו שכספם לא יינתן להם ובחרו 'להלשין'.

"משראינו את דרך ההתנהלות, עצרנו את התקציבים והתחלנו לערוך ביקורות קפדניות", אומרים אותם גורמים, שלא לציטוט... "עכשיו באים אלינו בטענות? שיבואו בטענות רק אל עצמם". הם אף מוסיפים כי "גם מס הכנסה נכנס לתמונה בעקבות כל התלונות הנ"ל".

סיפרתי על כך לרב ויכלדר, הוא הגיב במילים "לא דובים ולא יער".

אגב, תגובתו הרשמית של משרד החינוך היא כדלהלן: "נציגי "פרח הדגל" העבירו בקשה למשרד (מינהל חברה ונוער) כדי שיוכרו כתנועת נוער. בקשתם נמצאת, בימים אלה, בבחינה. אשר ל"דגל ירושלים", יצוין, כי אלה לא העבירו בקשה למשרד כדי שיוכרו כתנועת נוער".

הם אף מוסיפים הערה ולפיה, "תנועת נוער אמורה לעמוד בקריטריונים של תנועת נוער כפי שהגדיר המשרד על מנת לקבל תקציב מהמשרד".


,

,





























































,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}