כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מס רכוש: הרכב שבו נרצח בן יוסף לבנת לא נפגע בפעולת איבה

מס רכוש: הרכב שבו נרצח בן יוסף לבנת לא נפגע בפעולת איבה

מס רכוש מסרב לפצות את בעל הרכב שבו נרצח בן יוסף לבנת לפני כשלושה חודשים וחצי, בטענה כי הרכב - המנוקב כולו בכדורים - לא נפגע בפעולת איבה.

ב-24/4 נרצח בן יוסף לבנת הי"ד בקבר יוסף. הנרצח הגיע לשם בהסעה עם מתפללים נוספים, ובהגיעם למקום פתחו לעברם באש שוטרים פלסטיניים. כתוצאה מהירי נרצח לבנת, ושלושה ישראלים נוספים נפצעו, אחד מהם קשה.

בעקבות האירוע, הגישה המשטרה דו"ח למס רכוש, בו נכתב כי "לרכב נזקי פח מפגיעות ירי, וכן שמשות שבורות ונזק רב לפנים הרכב". בדו"ח נכתב עוד כי קיים דו"ח מצולם המתעד את הפגיעות. עוד צויין בדו"ח המשטרה כי "נמצאו הוכחות ברורות שהנזק נגרם כתוצאה מפעולות איבה נגד ישראל".

למרות כל האמור, ב-13/7 השיבה נציגת מס רכוש לבעל הרכב כי "במקרה הנדון אין מדובר בנזק מלחמה כהגדרתו בחוק". באותו מכתב ממש מציינת הנציגה, גב' רינת נעים, את הגדרתו המלאה בחוק של נזק מלחמה, המזכה בפיצויים: "נזק שנגרם לגופו של נכס, עקב פעלולת מלחמה ע"י הצבאות הסדירים של האויב, או עקב פעולות איבה אחרות נגד ישראל או עקב פעולות מלחמה על ידי צבא הגנה לישראל". כאמור, נעים דחתה את התביעה למרות שברור לחלוטין שהאירוע שבו נרצח לבנת, הוא ללא ספק "פעולת איבה", כפי שגם הוכרע בדו"ח המשטרה.

ח"כ אורי אריאל קיבל פנייה בנידון מאת בעל הרכב, ומיהר לשלוח מכתב למנהל רשות המסים יהודה נסרדישי: "כיצד ייתכן שנזק שנגרם באירוע שבו פתחו פלסטינים בירי מטעמים לאומניים, רצחו ישראלי ופצעו שלושה נוספים, לא נכנס בהגדרה "נזק מלחמה"? כמה צריך להרחיק לכת כדי להחריג את האירוע המדובר מסעיף חוק שבו נכתב "פעולות איבה אחרות", כדי לרבות פעולות שלא בוצעו דווקא על ידי צבאות סדירים? אני מוצא את הפרשנות של גב' רינת נעים את החוק שערורייתית, ומבקשך בדחיפות לתקון את המעוות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}