כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

רחובות: מכתב חיזוק לגר"ש קוק • חשיפה

הסערה ברחובות • גדולי ישראל, במכתב חיזוק להגר"ש קוק • המועצה הדתית: "מעולם לא היה ראש עיר שהתבטא בצורה כזו נגד רב העיר" • חשיפה: המכתב המלא

קולנוע בחצר? בית הכנסת הגדול ברחובות. צילום: ויקיפדיה
קולנוע בחצר? בית הכנסת הגדול ברחובות. צילום: ויקיפדיה



המאבק על צביון העיר רחובות – אינו דועך.

גדולי ישראל מכל העדות והחוגים כתבו מכתב תמיכה נדיר לרב הראשי של רחובות, הגאון רבי שמחה הכהן קוק.

בין החותמים: הגרי"ש אלישיב, הגר"ש וואזנר, הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קניבסקי לצד
האדמו"רים מצאנז וסדיגורא וחברי מועצת חכמי התורה של ש"ס - הגר"ש בעדני, הגר"ש כהן ועוד.

כל בר דעת מבין, כי לא בכדי יצא המכתב בעיצומו של המאבק מול ראש העיר, המבקש להקים היכל תרבות ובתי קולנוע בסמיכות לשכונה הדתית, בחצר בית הכנסת הגדול ומול הישיבה הגדולה 'מאור התלמוד'.

מכה מוראלית לראש העיר

המכתב, שפורסם השבת בכל בתי הכנסת בעיר, מהווה מכה מוראלית קשה לראש העיר החרדי, רחמים מלול – בין היתר, בגלל חתימותיהם של חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, שתמכה בו בבחירות האחרונות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי תחילה פנו רבני ועסקני הקהילה החרדית בעיר לגדולי ישראל במטרה לקבל את אישורם להוציא נידוי על ראש העיר בשל התבטאויותיו על רב העיר (בכפוף לדין המבואר בגמרא על מבזה תלמיד חכם – י.א.), אולם גדולי התורה והחסידות החליטו כי בשלב זה יוציאו מכתב תמיכה בפעילותו של המרא דאתרא.

במכתב כותבים הרבנים: "הננו בזאת לחלוק כבוד ויקר ולחזק את ידיו של איש האשכולות פאר המידות, הגאון רבי שמחה הכהן קוק שליט"א, רבה של העיר רחובות, אשר מזה כארבעים שנה נושא על ליבו את העיר כולה בהעמדת ענייני הדת ובהפצת תורה ויהדות בקרב כל שכבות הציבור ומסור בכל לב לצרכי הכלל והפרט מתוך אחווה רעות בדרכי נועם להרבות שלום".

מה לחילונים ולבית הכנסת

אם היה מי שחשב כי מדובר במאבק של הקהילה החרדית נטו על צביונה של העיר – מתברר שלא.

המקומון הרחובותי 'העיר ערים' יצא בסוף השבוע בכותרת מרכזית, לפיה "גם החילונים מצטרפים למערכה".

ראשי המאבק החילוני, מסתבר, חוששים מהפיכתה של שכונת מגורים שקטה למרכז בילוי רועש ועמוס. בנוסף, 'הירוקים' עתידים להצטרף למאבק בשל הריסתה של חורשת האקליפטוסים הוותיקה, עליה אמור להיבנות ההיכל.

אורי בן צבי, שנלחם לא מכבר בבניית מקווה בעיר, אמר: "נושא מיקום היכל התרבות – בעייתי, ואנחנו נמצאים באותו צד של המתרס עם החרדים".

אבישי שטראוכלר, יו"ר המועצה הדתית בעיר לשעבר, צוטט במקומון: "מעולם לא היה ראש עיר שהתבטא נגד רב העיר בצורה כזו. כאדם שעבר צמוד לרב, אני יכול להעיד: הוא דאג לכל השכבות בעיר, מעולם לא סירב לקבל אדם שפנה אליו – הוא השקיע ובנה במו ידיו את כל נושא החינוך והסטטוס-קוו בעיר".

גורם בסיעת ש"ס המקומית אמר ל'בחדרי חרדים': "אנו מוקירים את פעילותו בעבר של רחמים מלול למען כל תושבי העיר – ומקווים כי ימשיך את דרכו כך גם בעתיד".

תגובת דוברת העירייה, כרמלה קופר: "ראש העיר, רחמים מלול, אינו מעוניין להגיב מאחר ואיננו רוצה ללבות מחלוקת, בייחוד בימי בין המצרים, שכולנו זוכרים מדוע חרב בית המקדש".

פרסום ראשון: מכתבם של גדולי ישראל



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}