כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

למה הושלכה פצצת סירחון על ביתו של בן הראב"ד?

צעירים השליכו פצצת סירחון על ביתו של בן ראב"ד 'העדה החרדית' • הסיבה: המלחמה ב'הכשר' של 'אתרא קדישא' לפרויקט בניה בנשר • כיצד הגיב הראב"ד על המעשה?

הגר"מ שטרנבוך. צילום ארכיון: מנחם הלוי
הגר"מ שטרנבוך. צילום ארכיון: מנחם הלוי

סמוך לשעה 4 לפנות בוקר הגיעו אלמונים לביתו של ר' חיים עוזר שטרנבוך, בנו של ראב"ד 'העדה החרדית' והניחו בפתח ביתו פצצת סירחון. הרקע למעשה הוא מלחמתו בארגון 'אתרא קדישא' ובחפירות בפרויקט ב'נשר' בתקופה האחרונה.

דיירי הבית ברח' קצנלבוגן 30 בשכונת הר-נוף הירושלמית התעוררו בשעות הבוקר המוקדמות לריח חריף שהגיע מחדר המדרגות של בניין ביתם.

כשפתח ר' חיים עוזר את פתח ביתו הוא גילה כי פצצת סירחון הונחה מחוץ לדלת.

בתקופה האחרונה מתבצעות חפירות בפרויקט בניה בנשר. הארגון המתחרה 'האגודה למניעת חילולי קברים' נלחם בחפירות המתבצעות במקום ולפני מספר ימים הגיעו העומדים בראשו לביתו של הגר"ש וואזנר יחד הרב משה שאול קליין שם שמעו כי לא ניתן היתר לחפור.

בנו של הראב"ד, פנה להרב דוד שמידל, יו"ר 'אתרא קדישא' שטען כי אין לו אחריות על החפירות במקום.

הבוקר (א') הגיעה הנקמה.

"לא ייתכן שאדם שנלחם על קברי יהודים יפעלו נגדו בפעולות טרור", אומר ר' חיים עוזר בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "צריך ללכת לרבנים ולספר להם בדיוק מה אותם אנשים עושים ובאלו פעולות הם נוקטים".

מבירור שערך 'בחדרי חרדים' עולה כי הראב"ד, הגר"מ שטרנבוך שמע על המקרה והוא הביע כאב באוזני בנו: "חבל שכך עושים", הוא אמר. עוד נודע, כי דיון בבית דין של 'העדה' יתקיים לאחר שיגיעו תלונות נוספות בעניין הפרויקט בנשר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}