כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

צוות מומחים ידון עם מובילי המחאה וימליץ לשרים

ראש הממשלה מינה צוות שיימצא פתרונות למצוקת הדיור ויוקר המחיה בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג • נתניהו: "אי אפשר להתעלם מהקולות העולים בציבור"

צילום: לע"מ
צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג הבוקר (א') בישיבת הממשלה את צוות המומחים, בראשו יעמוד פרופ' מנואל טרכטנברג, שתפקידו יהיה למצוא פתרונות למחאה החברתית.

בניגוד להערכות קודמות, לא יכלול הצוות שרים ומומחים, אלא מומחים בלבד. אלה יעבירו את המלצותיהם לקבינט חברתי-כלכלי, בראשו יעמוד שר האוצר יובל שטייניץ, ובו יהיו חברים 15 שרים.

ועדת המומחים צפויה להעביר תוך חודש את ההמלצות לקבינט החברתי-כלכלי, שאמור להעביר אותן לאישור הממשלה. הקבינט מונה 15 שרים, כאשר שני שרים נוספים - מיכאל איתן ולימור לבנת - מונו למשקיפים.

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה: "בשבועות האחרונים אנחנו עדים למחאה המבטאת מחאה אמיתית שממוקדת ביוקר המחיה והדיור ובדברים נוספים. אני מבין וקשוב למצוקה יחד עם הממשלה. בחלק מהרעיונות התחלנו לטפל עם הקמת הממשלה, אך יש עוד תחומים ואי אפשר להתעלם מהקולות העולים מהציבור. אנו ערים לכך שזוג עובד עם ילדים מתקשה לסיים את החודש ואנו מתבקשים להביא פתרונות של ממש.

"החלטתי למנות ועדה מקצועית בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג, שתורכב מאנשי מקצוע מתוך הממשלה ומחוצה לה והיא תורכב בתוך יומיים. הוועדה תקיים דיאלוג נרחב ותגבש המלצות שיבואו לקבינט החברתי-כלכלי בראשותו של שר האוצר שטייניץ ומשם הן יועברו אלי. בכוונתי להביא את התוכנית לאישור ממשלה כדי לקבל את הגיבוי הרחב ביותר.

"מנואל הוא שילוב נדיר של כלכלן מקצועי ואדם עם רגישות חברתית. הוא מכיר את המערכת הפנימית והממשלתית. הבקשה שלי היא שההמלצות יובאו לקבינט במהלך החודש הבא. זה לא הרבה זמן והמלאכה מרובה".

נתניהו אמר כי הוועדה בראשותו של טרכטנברג תעסוק בחמישה תחומים:

הצעות לשינוי סדרי עדיפויות במטרה להקל על הנטל של אזרחי ישראל, שינוי תמהיל תשלומי המיסים, הנגשת השירותים החברתיים, הגברת התחרות במשק וצעדי יישום להורדת מחירי הדיור.

פרופ' טרכטנברג אמר: "אני נכנס לתפקיד ברגשות מעורבים. בהתפעמות נדירה, אך עם חשש כבד מהאחריות האדירה הטמונה במצב ומגודל הציפיות ומהסיכונים. אין לנו ברירה אלא להצליח בבניית תכנית נבונה ואחראית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}