כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

פסק היסטורי: רב ומופתי משלבים ידיים נגד השחתת קברים

לראשונה מאז קום המדינה, יצאו הרב אליהו שלזינגר, והמופתי של ירושלים, שייח' מוחמד אל חוסיין, בפסקי הלכה האוסרים על השחתת קברים, גם של בני דתות אחרות

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90

פסק היסטורי: לראשונה מאז קום המדינה, יצאו פוסק ברבנות הראשית, הרב אליהו שלזינגר, והמופתי של ירושלים, שייח' מוחמד אל חוסיין, בפסקי הלכה האוסרים על השחתת קברים, גם של בני דתות אחרות.

ההסכם היסטורי התגבש בתום תקופה ארוכה של הרס ומעשי וונדליזם בחלקת הקברים של חסידות גור בהר הזיתים. אנשי החסידות פנו אל חברי מועצת העיר, שקיימו קשר רצוף עם המופתי.

באופן מפתיע, וללא שנדרש מאמץ מיוחד, הסכים המופתי לפרסם את הפסק. עם זאת ביקש להבהיר כי קברים של ערבים באזור העיר העתיקה חוללו וכי הוא מבקש שיינתן גם פסק הלכה מקביל על ידי רב.

"אסור בשום אופן לפגוע בשום בית קברות בכל מקום שהוא ומכל הדתות", כתב הרב שלזינגר. "במשך כל הדורות שמר העם היהודי מכל משמר על קדושת בתי הקברות היהודיים וגם נזהר מלפגוע בבתי קברות של דתות אחרות".

השבוע יוקרא פסק ההלכה של המופתי במסגדים בבירה. "הנביא אומר 'רמיסת עצמות מתים היא כרמיסת גוף חי'. פרשנים איסלאמיים מרשים להיכנס לבית קברות אך ורק לשם קבורת המת ולא לכל מטרה אחרת, קל וחומר לחילול בית קברות מפאת כבודם של הנטמנים. האיסור לחלל קברים ולהוציא עצמות מהקבר חל על בתי קברות מוסלמים, כמו גם על אחרים", כותב המופתי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}