כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מאות אלפים הפגינו: "רוצים פתרון עכשיו"

מאות אלפים הפגינו נגד יוקר הדיור והמחייה • למרות המספרים הפראיים שהושמעו על ידי המארגנים - על פי הערכת המשטרה: 150 אלף הפגינו בת"א ו-30 אלף בבירה

מאות אלפים הפגינו: "רוצים פתרון עכשיו"
פלאש 90

מאות אלפי בני אדם הפגינו הערב (מוצ"ש) ברחבי הארץ במחאה על יוקר הדיור והמחייה בארץ.

עוד בנושא:
לבני תוקפת: "נתניהו משלם סכומי עתק לקבוצות קטנות

למרות המספרים המוגזמים שהושמעו על ידי התקשורת, ההערכות על המספר המדויק של מספר המפגינים אינו עולה על 200 אלף מפגינים בסך הכל.

על פי ההערכה המשטרתית הרשמית: 150 אלף הפגינו בתל-אביב ובירושלים יצאו 30 אלף למחות.

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי אמר בהפגנה בתל אביב: "אולי המדינה הזו מוכנה לוותר עלינו, אבל אנחנו איננו מוכנים לוותר עליה. על החלום לבנות בה את ביתנו. על החלום לגדל בה את ילדינו. אנחנו הצעירים והסטודנטים נמצאים כאן היום כדי לצעוק: יש לנו את הכוח לשנות.

"אנחנו לא מדברים על שינוי פרסונאלי בהנהגה. אנו הצעירים דורשים שינוי בשיטה הכלכלית האכזרית. אנו תובעים כלכלה אנושית ולא דורסנית, אנו דורשים כלכלה המבחינה במצוקות האנשים ולא כזו העוסקת רק בחישוב המספרים".

שמולי התייחס גם לחייל החטוף, גלעד שליט, ואמר כי "רק מפגין אחד חסר לנו, מי שנמצא בכלא כבר חמש שנים. העם דורש את גלעד שליט".

אחת ממנהיגות מחאת הדיור, דפנה ליף אמרה: "את הקול הזה אי אפשר להשתיק. הרוח הזו הולכת וגדלה. הולכת ומתעצמת. היא סופה שעוברת בכל הארץ. בלבבות של כל האנשים שעומדים פה ובכל הארץ נושבת רוח של צדק חברתי, של שיוויון, של שיתוף, של חלוקה צודקת.

"היא נושבת בעוצמה ואי אפשר להשתלט עליה. אומרים לי שהדבר הזה גדול עליי, זה נכון. הדבר הזה גדול מכולנו, והוא של כולנו. זה כל היופי. היום הם יבינו שהם לא יכולים לפלג אותנו. שעת הפרטים הקטנים עוד תגיע, אבל עכשיו זו שעת הזעקה".

בנוסף, גם בקריית שמונה, חדרה, דימונה, הוד השרון, פתח תקווה, אשקלון, צומת העוגן, מודיעין, רעננה, חדרה, נס ציונה וראש פינה התקיימו מחאות נגד יוקר המחייה והדיור בארץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}