כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

דיון עם הרבנים על הערכות המשטרה לשעת חירום

לקראת הכרזת הפלשתנים על גבולות 67 בחודש ספטמבר, הגיעו הרה"ר למשטרה עם רב זק"א להתייעצות עם הרבנים על הלבטים והבעיות הלכתיות העלולות לצוץ בעת חרום ל"ע.

הרה"ר למשטרת ישראל סנ"צ הרב אליהו מוגרבי, ערך סבב ביקורים בבתיהם של רבני בני ברק כשהוא מעלה על שולחנם שורה של לבטים ובעיות הלכתיות העלולות לצוץ בעת חרום בקרוב ל"ע לקראת חודש ספטמבר, בעיקר בעניין הפעלתם של כוחות שיטור ומתנדבים שומרי תו"מ במגוון תחומים. עם הרה"ר הגיע רב זק"א מחוז ת"א וחבר מועצת הרבנות הראשית הגאון הרב יעקב רוז'ה, אשר שטח את הבעיות והדילמות בתחום הטיפול בחללים.
הביקורים החלו בבית מדרשו של הרב שמעון בעדני שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה, אשר נשא ונתן בהלכה על התרחישים השונים והפתרונות ההלכתיים לשאלות שעלו. לאחר מכן המשיכו למעונו של הגאון רבי ניסים קרליץ שליט"א, שקבע כמה עקרונות הלכתיים לאופן הפעלת כוחות שיטור ומתנדבים. סוכם אף כי הרב מוגרבי יעביר רשימת שאלות בסיסיות עליהם ישיב הרב בכתב.
ובסיום נערך דיון בביתו של הגאון הרב שמואל אליעזר שטרן, המכהן כחבר בועדת הרבנים של זק"א ורבה של ארגון הצלה.
אל הרבנים נלוו ראשי זק"א תל אביב, מנכ"ל זק"א ת"א הר' צבי חסיד וקמב"צ זק"א הר' יצחק שינפלד.
בין לבין נוצל הסיור לניחום אבלים במעונו של רבה הראשי של גבעתיים וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב יוסף גליקסברג, היושב שבעה על אחיו ז"ל, שהעלה בפני הרבנים את ענין התאונות בדרכים והצורך במלחמת חורמה בהם.
הרב מוגרבי סיכם את הסיור בכך שרבנות המשטרה תרכז את ההנחיות ההלכתיות לשעת חרום בכתב והם יועברו לדרגי הפיקוד במשטרה באמצעות רבני המשטרה, על מנת שיוכלו להיערך להם בעוד מועד מבחינה לוגיסטית ומבצעית.



















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}