כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

החרדים לנתניהו: "איננו יכולים להבליג" • חשיפה

הנסיון של שר המשפטים לכרסם במעמדם של בתי הדין הרבניים, מוביל למשבר קואליציוני • הסיעות החרדיות דורשות מנתניהו: "לזמן דיון דחוף" • המסמכים הבלעדיים - בפנים

נשיא בתי הדין הרבניים, הגר"ש עמאר. צילום:יעקב כהן
נשיא בתי הדין הרבניים, הגר"ש עמאר. צילום:יעקב כהן

לפני כשבוע כינס הראשון לציון הגר"ש עמאר בדחיפות חברי-כנסת ודיינים כדי לדון בניסיון של שר המשפטים, יעקב נאמן, להעביר החלטות שיש בהן כדי לכרסם במעמדם של בתי הדין הרבניים.

ח"כ משה גפני אף התבטא אז ואמר, כי מדובר ב"משבר קואליציוני".

עוד בנושא:
"נוביל למשבר קואליציוני" • כינוס חרום בלשכת הגר"ש

הערב חושפת תנועת ש"ס מכתב קשה, אותו שיגרה בנושא ישירות אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

המכתב מתפרסם כאן - באתר 'בחדרי חרדים' - לראשונה.

"הנידון: פגיעה חמורה בסמכויות בתי הדין, והפרת ההסכם הקואליציוני.

"שר המשפטים הקים ועדה שעסקה בסמכויות בתי הדין הרבניים. בין המלצותיה ישנן כאלו המהוות פגיעה במוסד הדיינות, וכרסום במעמד בתי הדין בצורה מופלגת.

"דבר הקמת הועדה ועבודתה הוסתר מידיעת כב' נשיא בית הדין הרבני הגדול הראשון לציון רבי שלמה משה עמאר שליט"א, דבר שהוא פסול בפני עצמו, וגם מעיד כאלף עדים על המגמה. והתוצאות מוכיחות על המגמה.

"מזה שנתיים אנו עוקבים בלב דווי על התעלמות מצרכים חשובים של בתי הדין, לא זו בלבד שלא שופר מעמד הדיינים וסמכויותיהם של בתי הדין הרבניים, וגם דברים שנכתבו בהסכם הקואליציוני כגון הסמכות לדון בדיני ממונות בהסכמת הצדדים, וכן סמכות מתמשכת בהסכמים של גירושין וכד', שנעשו ואושרו בביה"ד, דברים שנשללו מאיתנו בשנים האחרונות, והובטח לנו חגיגית שישיבו אותם על כנם, ולא נעשה דבר. לא למותר להטעים כי חובת הממשלה לחזק את בתי הדין הרבניים תוך שיתוף פעולה והכוונת נשיא בית הדין הגדול, וזאת מתוך ממלכתיות ומשילות, ובנוסף – מחובת ההסכם הקואליציוני והסטאטוס-קוו.

"איננו יכולים ואיננו רשאים להבליג, ובקשתנו אפוא מכב' לזמן דיון דחוף עם מייצגי מערכת בתי הדין בשיתוף הנציגות החרדית והדתית בקואליציה מתוך מגמה לשים קץ לכרסום בסמכויות בתי הדין ומעמדם ולפעול לקיום אותן הצהרות והתחייבויות כפי שנוסחו בהסכמים הקואליציוניים, במערכה על שמירת מעמד בתי הדין".

על המכתב חתומים שלושת יו"ר הסיעות: ח"כ אברהם מיכאלי מש"ס, ח"כ ישראל איכלר מ'יהדות התורה' וח"כ אורי אורבך יו"ר סיעת 'הבית היהודי'.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}