כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

השר שמחון חתם על הסכם הרחבה לפנסיה

המשמעות: מעסיק שלא ימלא את הצו - ייאלץ לשלם סכומי עתק במקרה של נכות או מוות • ההסכם החדש יחול על כל עובדי המשק מגיל 21 ועד גיל הפרישה

השר שלום שמחון. צילום: פלאש 90
השר שלום שמחון. צילום: פלאש 90

בשורה חשובה לעובדים: הערב חתם שר התמ"ת, שלום שמחון, על צו הרחבה להסכם קיבוצי המשפר את תנאי הפנסיה של כלל העובדים במשק ומגדיל את שיעור ההפרשה של המעסיק לכספי הפנסיה של העובד.

"כפי שהובטח בזמנו שיהיה שיפור בתנאי הפנסיה של העובדים ויתווספו נדבכים להסכם פנסיה חובה, הדבר קורה, כאשר אנו מאשרים בצו את תחולת ההסכם הקיבוצי שיקנה ב- 2014 פנסיה מקיפה בשיעורים אופטימאליים, לכלל העובדים במשק", אמר השר שמחון.

משמעות הצו היא שכל מעסיק מחוייב למלא אותו ומי שאינו עושה כן מסתכן בכך שבעתיד ייאלץ לשלם סכומי עתק במקרה של נכות או מוות לעובד. בכל מקרה כזה, באם אין ביטוח, על המעביד יהיה לשלם את כספי הפנסיה אותם היה עליו לשלם ולא שילם.

נזכיר כי הצו המקורי ניתן בינואר 2008 והוא קבע כי על כל המעסיקים במשק להפריד כספי פנסיה לעובדים לפי מדרגות עד לגובה השכר הממוצע במשק. הצו הנוכחי מרחיב את הצו ההוא וקובע מדרגת פנסיה נספת של 17.5 אחזי הפרשה בשנת 2014, לעומת 15% בלבד בתקרה הקודמת.

ההסכם החדש יחול על כל עובדי המשק מלבד אלו שיש להם הסכים מיטיב אחר.

תנאי הזכאות לפנסיה יחולו על כל עובד מגיל 21 ו-20 לאישה ועד לגיל פרישת החובה על פי חוק גיל הפרישה העומד כיום (עד שלא ישונה) על 67. ההפרשות תבוצענה על כל עובד שישלים 6 חודשי עבודה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}