כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מזל טוב • יו"ר חדש לוועדה לפניות הציבור

ח"כ דוד אזולאי מונה ליו"ר החדש של הוועדה לפניות הציבור - במקומו של ח"כ אורי מקלב • גפני הגיע לברך ושחזר: "גם אני וגם אזולאי היינו יו"ר 'אגודת ישראל'"

ח"כ דוד אזולאי
ח"כ דוד אזולאי

הבוקר העבירה הוועדה לפניות הציבור את שרביט היו"ר מח"כ אורי מקלב, לח"כ דוד אזולאי.

בתקופת כהונתו של ח"כ הרב מקלב, הגיעו ללשכתו אלפי פניות במגוון רחב של נושאים, ביורוקרטים וצרכניים, אישיים וציבוריים שהתקבלו מהציבור על גווניו.

מאות נושאים הועלו על שולחנה של הוועדה ב-130 ישיבות שנוהלו על ידי ח"כ הרב אורי מקלב. הבוקר, הועבר, כאמור, השרביט אל ח"כ אזולאי, לשעבר יו"ר ועדת הפנים.

במהלך נאומו סיפר ח"כ מקלב כי כח"כ חדש, הציעו לו להשתחרר מהדימוי של איש פניות ציבור, הסבירו לו שזה התאים לתפקידו הקודם בעיריית ירושלים אבל לא לכנסת. "אבל נפל בגורלי לעסוק בכך גם בכנסת, ואני רואה בזה את יד ההשגחה", אמר, והוסיף כי "העיסוק בפניות ציבור עבורי, הינו שליחות. יכולתי להשפיע ולקדם נושאים, במיוחד בהתרת סבך הביורוקרטיה לאנשים במצוקה".

יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, שנכח אף הוא בדיון, פתח בסקירת הנסיבות הפוליטיות בהן הוקמה הוועדה בשנת 1998 והודה שבתחילה שאף לבטלה. "אלא שבעקבות כהונתו של ח"כ מקלב,
הוועדה קיבלה תנופה שאין לה שיעור והפכה למרכזית ביותר במפגש בין הציבור לכנסת", שיבח את מקלב".

חברי כנסת שנכחו בדיון דרשו להעניק לוועדה סמכויות ממשיות, להפוך אותה לסטטוטורית ולדאוג "שיהיו לה שיניים". יו"ר ועדת הכנסת יריב לוין אמר שישקול את הנושא.

ח"כ משה גפני, התייחס לחשיבות הוועדה וסיפר כי ככשנכנס לפוליטיקה, אמר לו הרב שך, ש"אנשי ציבור סיפרו לו שפתרו בעיות חובקות עולם ואישרו תקציבים, אלא שהוא אינו מבין בדברים אלו. אך כשבאה אלמנה, שעומדים לפנותה מביתה עקב אי עמידה בתשלומי המשכנתא ואיש ציבור מצליח להיאבק עבורה, זו שליחות ציבורית. כשנבחרתי בראשונה, חשבתי שזה כתם על הכנסת שאין בה ועדה כזו".

אחר כך, בנימה יותר מחוייכת, הוסיף ואמר כי גם היו"ר החדש, אזולאי, הוא בעצם משלנו. "אל תספרו לאף אחד, אבל אני מוניתי ליו"ר 'אגודת ישראל' באופקים. אזולאי הוא יו"ר 'אגודת ישראל' בעכו ומעולם לא הדיחו לא אותי ולא אותו", אמר גפני.

אגב, אם כבר 'חופרים' בנתוני העבר, אזולאי ומקלב היו שייכים לצא"י בעוד גפני היה שייך לסיעה...המרכזית.

"בסופו של דבר הכול נשאר בבית", ציין גפני.



























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}