כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

נתניהו: "גל פופוליסטי סוחף את המדינה"

לאחר אישור חוק הווד"לים, הזהיר נתניהו בנאום במליאת הכנסת: מענה לכל דרישות המפגינים עלול להביא לעצירת הצמיחה • "אבוי לנו אם נגדע את הכלכלה"

נתניהו במליאה. צילום ארכיון
נתניהו במליאה. צילום ארכיון



יומו האחרון של מושב הקיץ של הכנסת גדוש, מעצם טבעו, בדיונים ובהצבעות. בין לבין, ערכה המליאה דיון מיוחד שנושאו: "כשלון ממשלת נתניהו בתחומים המדיני, הכלכלי והחברתי". ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאלץ לשבת בכסאו בכל מהלך הדיון, בעקבות חתימותיהם של 40 ח"כים.

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) פתח את הדיון ואמר: "המצב כל-כך קשה, עד שניתן לכנות את ממשלת נתניהו: ממשלת ישראל עושק מורשה". הוא הוסיף כי המפגינים אינם פוליטיקאים, אך תביעותיהם צודקות.

ראש הממשלה, בנאומו, השיב ואמר כי גל פופוליסטי סוחף את הארץ. לדבריו, "כל אחד יכול לקטוף את פירות הכלכלה, אבל אם לא משקים אותו, העץ קמל. אם תכרות את העץ, זו כמובן מפולת מיידית, כמו במדינות ביבשת הצמודה לנו, אשר משולות לעצים כרותים".

עוד אמר נתניהו, כי יש אמירות רציניות ביחס למצוקות ופחות רציניות ביחס לפתרונות ומנה חמישה תחומים בהם טיפל, ביניהם הורדת האבטלה, השקעה ורפורמה בחינוך, חיבור הפריפריה למרכז, חיזוק הפריפריה והקלת יוקר המחיה.

נתניהו סיים באומרו: "אני קשוב לזעקה שעולה מהרחוב ומה שקורה היום בארץ מאפשר לממשלה לעשות טיפול אחראי ויסודי".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, כינתה את ראש הממשלה פופוליסט ואמרה, כי "לוקח זמן עד שהקולות מבחוץ יתורגמו טכנית ללוח ההצבעה. ממשלת נתניהו השנייה נפחה השבוע את נשימתה גם אם תעודת הפטירה טרם נחתמה סופית".

עוד אמרה לבני: "הממשלה הזו היא כל כולה קומבינה של שקר". העם יצא לרחובות עם מסר אחד- בעד צדק חברתי ונגד נתניהו. "אתם לועגים להם מהיום הראשון. לקחתם את חלומותיהם וריפדתם בהם את הכיסאות".

לבני סיפרה כי "לפני מספר חודשים עמדתי כאן והקראתי מכתב של טל מבאר שבע שתיארה את מצב רוב הצעירים ומעמד הביניים בישראל, ואמרתי 'אל תראו במכתב הזה איום אלא קול זעקה'- ואתם ישבתם כאן לעגתם, צחקתם. כמה חודשים אחרי, ועדיין אתם מנסים ללעוג, להאשים, לגמד את עוצמת הכאב של הציבור. הם פופוליסטים? אתה פופוליסט".

"הכל השתנה מאז . בהצבעת אי האמון אז היה לכם רוב ואנחנו היינו המיעוט, מיעוט צודק אבל מיעוט. התוצאה של הצבעת אי האמון האחרונה השבוע הייתה מאה חמישים אלף נגד הממשלה שישים וחמישה בעד, נכון זאת לא הייתה התוצאה על לוח התוצאות האלקטרוני במליאה".

"תמיד לוקח זמן עד שהקולות מבחוץ מתורגמים טכנית על לוח ההצבעה אבל זה רק עניין טכני ועניין של זמן, כי ההכרעה המוסרית כבר נפלה".

"ממשלת נתניהו השנייה נפחה השבוע את נשימתה", אמרה.

במהלך הדיון הוצאו מהמליאה הח"כים מגלי והבה מקדימה, מירי רגב, ציפי חוטובלי וציון פיניאן מהליכוד. כמו כן הוצא סגן השר, איוב קרא לאחר שכינה את ח"כ רוני בר-און "כלב". זאת, בתגובה לקריאתו של בר-און לקרא: "לך להיפגש עם הניאו-נאצים שלך".

52 ח"כים תמכו בהודעת ראש הממשלה ו-42 ח"כים התנגדו לה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}