כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ומי ישקיע במחקר ופיתוח ישראלי? המוסדיים

יוזמת משרד התמ"ת שהחלה לפני 7 חודשים כבר השיגה התחייבויות של 400 מיליון שקל מצד הגורמים המוסדיים • הכסף יופנה להשקעה במחקר ישראלי

מעבדת מחקר. צילום ארכיון
מעבדת מחקר. צילום ארכיון צילום: ארכיון

כשבעה חודשים בלבד לאחר השקתה, התוכנית לעידוד הגופים המוסדיים להשקעות בתעשייה עתירת הידע הצליחה לגייס התחייבות של למעלה מ–400 מיליון שקל מהגופים המוסדיים להשקעה בקרנות הון סיכון. התכנית גובשה כחלק מסט כלים רחב של 'יתרון יחסי', לקידום תעשייה עתירת הידע בישראל, על מנת להגדיל את היקף ההון המקומי המושקע בתעשייה הישראלית. מטרת התכנית הייתה לגייס סכום של כ-800 מיליון שקל בשנים 2011-2013 מהגופים המוסדיים הישראלים.

רוב הגופים המוסדיים הגדולים בישראל הצהירו כי בכוונתם להשקיע בקרנות הון סיכון וגופי השקעה נוספים, שיושקעו בחברות טכנולוגיה ישראליות, למעלה מ-400 מיליון שקל במצטבר. הצהרת המוסדיים גובתה בהפקדת דמי הרצינות לחברת הביטוח הממשלתית 'ענבל'. במסגרת התכנית, משרד האוצר מעניק למשקיעים הגנה של עד כ-25% מסכום השקעתם.

הצלחת התכנית וההיענות הרבה של המשקיעים המוסדיים מצביעים על מימוש מטרת התכנית, שעיקרה חידוש הדיאלוג בין המשקיעים הישראלים וקרנות ההון סיכון. כעת, נותר לקרנות עצמן להשלים את גיוסי ההון בשיתוף המוסדיים הישראליים.

המדען הראשי במשרד התמ"ת, אבי חסון, אמר כי "התכנית באה על רקע משבר המימון העולמי והקשיים שחובות חברות בגיוס השקעות למימון פעילות הפיתוח והמחקר שלהן. הצלחתה של התכנית תסייע רבות בשימור יתרונה היחסי של ישראל וחיזוק מעמדה כמובילה עולמית בתחום החדשנות הטכנולוגית. אנו נמשיך לעקוב אחר צרכי התעשייה עתירת הידע על מנת לוודא כי יתרון זה ישמר לאורך זמן".

מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, ציין כי "ההיענות המרשימה של הגופים המוסדיים הישראלים להצטרפות לתכנית צפויה לפתוח אפיק מימון נוסף לתעשייה עתירת הידע הישראלית המהווה נכס אסטרטגי חשוב ומקור לגאווה למשק הישראלי, ואשר נשענה עד היום בעיקר על הון זר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}