כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

טיבי נגד אקוניס: למה רשמה לו ועדת האתיקה הערה?

ועדת האתיקה רשמה הערה לח"כ אופיר אקוניס • המתלונן: ח"כ אחמד טיבי • הסיבה: אקוניס הצהיר במליאה שלא יקדם בוועדת הכלכלה הצעות חוק של טיבי "כעונש"

""תלך לקדם חוקים בלוב... " אקוניס (משמאל)
""תלך לקדם חוקים בלוב... " אקוניס (משמאל)

דיוניה של ועדת האתיקה הם בדרך כלל חסויים, אבל לא פעם הכותרות שעולות משם מעניינות למדי.

בימים האחרונים החליטה הועדה לרשום הערה לח"כ אופיר אקוניס, שכיהן בעת הגשת קובלנה לוועדה כיו"ר ועדת הכלכלה.

המתלונן: ח"כ אחמד טיבי.

סיבת התלונה: הצהרתו של אקוניס מעל דוכן הכנסת כי לא יקדם בוועדה הצעות חוק שלו "כעונש על תמיכתו בספינה ההומניטארית הלובית לעזה".

היתכן? – תהה ח"כ טיבי. שח"כ יודיע בריש גלי כי ישתמש לרעה בסמכויותיו כדי להעניש אותי על עמדותיי הפוליטיות? מדובר בהפרה בוטה של כללי האובייקטיביות החלים עליו כיו"ר ועדה, פנה ואמר.

מתברר, שוועדת האתיקה סברה שהצדק עמו.

תחילתה של המריבה בדיון במליאה מיום 12.7.2010, כשנה לאחור. אקוניס נעמד מול הדוכן, סיפר שח"כ טיבי ביקש שיודיע לו מעל הדוכן את הודעתו, והוא בהחלט גם מתכוון לעשות זאת. ואז הודיע את הודעתו לפיה לא יקדם את הצעותיו של טיבי בוועדה שבראשותו.

"אדוני היושב-ראש, זה דבר חסר תקדים", ניסה טיבי למחות.

"זה דבר חסר תקדים, יהיה תקדים. היה כבר תקדים שאתה מסייע לטרור, תתבייש לך", השיב לו אקוניס.

"אתה יושב-ראש ועדה?" - תהה טיבי.

אקוניס: "תלך לקדם חוקים בלוב... ואל תאתגר אותנו".

שוב מחה טיבי בפני היו"ר על חומרת הדברים.

אקוניס: "נטפל בזה בנפרד, בנוכחות שלך בכנסת נטפל בנפרד, יש דרכים לטפל".

טיבי: "מה, אתה מאיים עלי?"

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ניסה למנוע את החיכוך. "כבוד יושב-ראש ועדת הכלכלה, חבר הכנסת אקוניס...אתה נמצא כאן על הבמה כדובר סיעת הליכוד, ואתה יכול לומר כל מה שעולה על דעתך, ובלבד שלא תדבר בשם הכנסת כאחד מהאנשים המובילים איזה אורגן של הכנסת, וזה ועדת הכלכלה....אני מודיע לך חד-משמעית שלא יכול להיות מצב שבו יודיע יושב-ראש ועדה שהוא לא יקיים דיונים ולא יקדם הצעות חוק של חבר כנסת אשר פועל לפי דעתו שלא על-פי דעתו".

ריבלין הוסיף ואמר כי אם ח"כ אחמד טיבי עושה דבר שהוא פלילי, הוא מזמין כל אזרח בישראל להתלונן עליו במשטרה ולבקש שיערכו נדו לחקירה. אבל "לא יכול להיות מצב – אני רק אומר לך, אני לא רוצה להתווכח איתך – לא יכול להיות מצב שבו יושב-ראש וועדה, יהיה מסיעה זו או מסיעה אחרת, יבוא ויאמר: אני לא אקיים את תפקידי כיושב-ראש ועדה בגלל עמדותיך המדיניות או הפוליטיות".

שנה חלפה, וועדת האתיקה הבהירה לאקוניס בדיוק את מה שהבהיר לו ריבלין. "על יושבי ראש הוועדות להימנע משימוש לרעה בסמכויותיהם, לרבות בכל הנוגע להבאתם של נושאים לדיון בוועדה", והטילה עליו...הערה.

מבחינה פוליטית, אגב, ההערה הזו עשויה לשמש לו כקלף מנצח אל מול חברי מרכז הליכוד, כך שלא בטוח שאילו ידע מראש שיזכה בה היה נמנע מלומר את מה שאמר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}