כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

דרמה במצרים • מובארק ובניו בכלוב הנאשמים

נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, הובא לאולם הדיונים בבית המשפט בקהיר, במשפט המרכז אליו תשומת לב תקשורתית עולמית • מובארק ובניו הוכנסו לתוך כלובי בית המשפט

מובארק בכלוב הנאשמים. צילום: שידור חי
מובארק בכלוב הנאשמים. צילום: שידור חי צילום: מתוך רשתות מצריות



נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, הגיע הבוקר לאולם הדיונים בבית המשפט בקהיר, במשפט המרכז אליו תשומת לב תקשורתית עולמית והתעניינות שיא במצרים.

משפטו של מובארק מועבר בשידור חי בטלויזיה המצרית. הוא מובל ממקום מושבו בשארם א-שייח' במשלחת מיוחדת הכוללת מטוס צבאי ואמבולנס. הוא עצמו ישב על כסא גלגלים.

מובארק, מאושפז בבית החולים בשארם מאז הודח מתפקידו לפני שישה חודשים. במקביל, הגיעו גם בניו של הנשיא לשעבר, עלא וגמאל, לבית המשפט. הם נאשמים בפשעים נגד העם המצרי.

כותרתו של העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" הבוקר היא: "יום הדין". העיתון "אל-אהראם" דיווח כי לראשונה בהיסטוריה, "אזרחי מצרים מעמידים לדין את נשיאם".

מחוץ לבית החולים התגודדו אזרחים רבים, סביבם רוכזו רבים מאנשי כוחות הבטחון המאבטחים את הסדר במקום. אל הנשיא מתלווה צוות רפואי השומר על בריאותו מחשש להתדרדרות במצבו באופן פתאומי של מובארק החולה בסרטן.

האולם בו מוצב כלוב הנאשמים של מובארק, הוא "אקדמיית המשטרה של מובארק", אחד ממבני ציבור רבים ששימשו את הצבא וכוחות הביטחון ונקראו על שם הנשיא המצרי.,

אולם בית המשפט. צילומסךצילום: אולם בית המשפט. צילומסך
אולם בית המשפט. צילומסך


משפט הראווה • אבטחה חסרת תקדים

עם פתיחת הדיון המשפטי אמר השופט פהמי ריפעת כי "זכותו של ראש בית הדין להוציא את מי שהוא מוצא לנכון מבית המשפט. זכותו של ראש בית הדין להורות על מעצר של 24 שעות למי שיפר את הישיבה. אני מורה לכולם לשמור על שקט". עוד אמר השופט כי הוא "מייחל למשפט צדק", דבר שמייחלים גם רבים אחרים במדינה הערבית.

פאריד א-דיב, עורך הדין המייצג את מובארק במשפטו, התלונן בפני השופט כי איחוד התיקים של מרשו ושל שר הפנים לשעבר, חביב אל-עדלי, איננו תקין, משום שבית הדין שהחליט על כך לא היה מורשה לעשות זאת. לדבריו, לא קיים בסיס משפטי לאיחוד. מובארק ואל-עדלי נאשמים בין השאר כי הורו לירות במפגינים במהלך ההתקוממות במדינה

אולם בית המשפט שבו אמור לשבת על ספסל הנאשמים היה בעבר לא אחר מאשר "אקדמיית המשטרה של מובארק" - אחד מאותם מבני ציבור רבים ששימשו את הצבא וכוחות הביטחון ונקראו על שם הנשיא המצרי. אולם, מאז הדחתו ב-11 בפברואר הוסר שמו של מובארק מבניין בית המשפט ומבניינים רבים אחרים.

המשפט נערך תחת סידורי אבטחה כבדים במיוחד. גדר תיל גדולה תקיף את בניין בית המשפט וכ-6,000 אנשי כוחות הביטחון אבטחו את המבנה וסביבתו.

כמו כן, מאמצים רבים הושקעו כדי להבטיח שהנוכחים בתוך אולם בית המשפט לא יוכלו להתקרב אל אזור הנאשמים כדי לצעוק לעברם או להשליך עליהם חפצים. כך מסר שר הפנים המצרי. מי שהורשו להיכנס לבית המשפט היו עורכי הדין, עיתונאים ואזרחים בעלי אישור מיוחד שהוסעו במרוכז אל תוך המתחם.
,

נאשמים לצד אביהם. גמאל (משמאל) ועלא מובארק. צילום מסךצילום: נאשמים לצד אביהם. גמאל (משמאל) ועלא מובארק. צילום מסך
נאשמים לצד אביהם. גמאל (משמאל) ועלא מובארק. צילום מסך


,

,



,

,



,

,



,

,

,

,

,

,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}