כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הסנאט האמריקני אישר העלאת תקרת החוב של ארה"ב; החוק יועבר לחתימתו של הנשיא אובמה

אישור התוכנית מנע מהממשל האמריקני להגיע לחדלות פירעון • אתמול אישר בית הנבחרים את התוכנית

  • ב' אב התשע"א
כעת הוא יחתום. אובמה
כעת הוא יחתום. אובמה

הממשל האמריקאי הצליח להימנע מחדלות פירעון בדקה ה-90. הסנאט האמריקאי אישר היום את התוכנית להעלאת תקרת החוב של ארה"ב וצמצום הגירעון של הממשל ברוב של 74 תומכים ו-26 מתנגדים, לאחר שזו אושרה אתמול בבית הנבחרים. כעת תועבר הצעת החוק לאישורה הסופי בחתימתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אשר צפויה בשעות הקרובות.

אתמול אישר בית הנבחרים האמריקאי, אשר בו יש רוב למפלגה הרפובליקאית, את התוכנית בתמיכת 269 מחברי בית הנבחרים לעומת 161 מתנגדים.

התוכנית שאושרה מסמנת תפנית בתפקיד הממשל הפדרלי בכלכלה - מהוצאות גדולות בעקבות המשבר הפיננסי לקיצוצים עצומים בעתיד. לדברי כלכלנים, מהלך זה עלול להביא לבלימת ההתאוששות, הדלה ממילא, בכלכלה. במסגרת ההסכם תועלה תקרת החוב של ארה"ב, העומדת כיום על 14.3 טריליון דולר, ב-2.1 טריליון דולר.

למרות ההסכמה שהושגה על העלאת תקרת החוב של ארה"ב, דירוג האשראי המושלם של ארה"ב (AAA) עדיין עשוי לרדת - כך העריכו היום כלכלנים בברקליס קפיטל. במכתב למשקיעים, הזהירו הכלכלנים כי "עדיין ישנה סבירות גבוהה להורדת דירוג של ארה"ב". הם העריכו כי ייתכן שהעסקה, הכוללת קיצוצים תקציביים בסך 2.4 טריליון דולר לתקופה של 10 שנים, אינה כוללת קיצוצים דרסטיים מספיק כדי לרצות את שלוש חברות דירוג האשראי הגדולות: מודי'ס, S&P ופיץ'.

ביל גרוס - מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם - אמר אתמול כי "דירוג האשראי המושלם של ארה"ב צפוי לרדת, ללא קשר להשגתו של הסכם להעלאת תקרת החוב". "הורדת דירוג על ידי אחת מסוכנויות דירוג האשראי הגדולות היא בלתי נמנעת. בסופו של דבר, תגיע הורדת דירוג. זה תלוי רק במודי'ס, S&P ופיץ', והן נעות באיטיות רבה", אמר גרוס בראיון ל-CNN. "למדינה הזאת חובות בסך 10-12 טריליון דולר וגם התחייבויות בשווי של כ-60 טריליון דולר. אני מכנה זאת 'Debt Man Walking'".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}