כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

דרמה בבית-שמש: מאבק מפתיע בין ש"ס לאבוטבול

מאבק מפתיע פרץ בין נציגי ש"ס לבין ראש עיריית בית שמש - משה אבוטבול • הרקע: שטח מריבה בעיר שנלקח ממוסד של אמיר קריספל - מקורבו של הגר"ע - והועבר לויז'ניץ

אלי ישי ומשה אבוטבול
אלי ישי ומשה אבוטבול



רק חודשים אחדים חלפו מאז חתם שר הפנים, אלי ישי, על העברת שטחים נרחבים לעיר בית-מש משטחי המועצה האיזורית מטה יהודה, באירוע מתוקשר וחגיגי. מאז הספיק ישי 'לחטוף' הפגנות, כולל כאלו שנערכו מול ביתו, תוך חלוקת שטרות לעוברים ושבים בידי אנשי מטה יהודה, שלדבריהם "לקחו להם שטחים שלא בצדק".

השבוע, לגמרי במפתיע, נחת על שולחני פסק-דין מטעם בית הדין של הרב מונדרר מבית-מש, כאשר אחד התובעים הוא אמיר קריספל, אחד מנאמני ביתו של הגר"ע יוסף.

מתברר כי 'חתול שחור' עובר בימים אלו בין קריספל, וממילא גם בין שר הפנים עצמו, לבין ראש עיריית בית-שמש, משה אבוטבול, שתמך במעשה שש"ס 'לא אהבה', בלשון המעטה.

רק נזכיר כי בחנוכת הבית לסמינר של אמיר קריספל השתתף הגר"ע יוסף, בכבודו ובעצמו.

במה דברים אמורים?

על הפרק עומדים בתי-ספר על-יסודיים, שנבנו על-ידי משרד החינוך, בשנת 2010 ברחוב האדמו"ר מבעלזא, בהשקעה גדולה. במבנה שוכנים בתי הספר העל-יסודיים 'מורשת דליה' של הרב אמיר קריספל, וסמינר 'דרכי רחל' של הרב יחיאל מנדלסון. בהמשך נכנס למקום גם בית הספר 'באר מרים' של הרבנית פרלשטיין. סך הכל לומדות במתחם כ-600 תלמידות.

בתי הספר נבנו בפרוגרמה גבוהה, וכחלק בלתי נפרד בנה משרד החינוך בתוך השטח, בהשקעה גדולה, גם מגרש ספורט גדול בן שני דונם, לשימוש בתי הספר. מיותר לציין כי 600 תלמידות חייבות מקום אליו תוכלנה לצאת בהפסקות.

גם ויז'ניץ רוצה נתח

עד כאן הכל טוב ויפה, אלא שגם חסידות ויז'ניץ, זקוקה לשטח למען הסמינר החסידי שלה.

אין זה סוד כי בין אבוטבול לבין חסידות ויז'ניץ שוררים יחסים טובים מאוד, עוד מהימים שתמכו בו במהלך הבחירות. אולם אבוטבול היה מספיק הגון כדי לומר לכל מי שביקש ממנו לשכן בשטח את הסמינר החסידי של ויז'ניץ, כי הדבר אינו אפשרי.

שכן, עם כל מאמצי האקרובטיקה, אי-אפשר 'לדחוס' ארבעה סמינרים בשטח שיועד מלכתחילה לשניים בלבד.

עד כאן היה הכול בסדר. אלא שאבוטבול החליט לפצות את חסידות ויז'ניץ, לכל הפחות, במגרש הספורט - החצר - ולאפשר שם הנחת קראוונים למוסדות, וכן לאפשר בניית חציו השני של בית הכנסת, שחציו הראשון נבנה על מגרש סמוך.

הסיפור החל להסתבך כאשר לפני כחודשיים פרצו מוסדות ויז'ניץ את גדר המגרש, הניחו מדרגות לעזרת נשים של בית הכנסת בתוך המגרש - ופתחו בעבודות אינטנסיביות להקמת אוהל עבור הרה"צ רבי ישראל הגר, שהיה אמור לבוא לשבות בעיר.

ראשי ומנהלי בתי הספר במתחם הקימו כל צעקה ומיהרו לפנות אל בית הדין של הרב מונדרר, בתביעה נגד ראש העיר ונגד מוסדות ויז'ניץ.

האישור שהוסתר מנציג ש"ס

ראש העיר, מצידו, מיהר להתחייב, בכתב, בפני בית הדין, כי מה שויז'ניץ ביצעו בשטח היה מיועד רק עבור שבת אחת, וכי אחר-כך – כך התחייב - יחזירו את המצב לקדמותו, וכי לא תתבצע כל פעולה או העברה ללא אישור כחוק, כולל הקצאה, פרסום וכל ההליך המתחייב מהחוק.

התביעה נעצרה.

אלא שבינתיים קידם ראש העיר את הקצאת המגרש בוועדות. ראשית בוועדה המקצועית, אחר-כך בוועדת המשנה - שסדר יומה הוסתר מעיני כמה משתתפים, וביניהם נציג 'דגל התורה' ונציג ש"ס, יגאל חדד - וזאת במטרה למנוע התנגדות להקצאה.

כאשר שמעו מנהלי המוסדות הקיימים בשטח כי ההקצאה עברה בוועדה, הם מיהרו לפנות אל בית הדין והוציאו צו מניעה נגד חסידות ויז'ניץ, בכדי למנוע אפשרות של קביעת עובדות במקום.

הדיינים הוציאו צו מניעה, והיום (יום ד') צפוי דיון נוסף בפרשה.

האם תצליח הפרשה לסכסך בין ראש העיר לבין סיעת ש"ס? ימים יגידו.


• מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "ראש העיר הרב משה אבוטבול פועל כדרכו לסייע לכלל המוסדות בעיר, ומשקיע רבות במציאת פיתרון מוסכם על כל הצדדים, על מנת ששנת הלימודים הבאה תפתח כסדרה לכל תלמידי מערכת החינוך בבית שמש".








תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}